نامه دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی به دبیرکل سازمان ملل در محکومیت رژیم صهیونیستی و تاکید بر فعال سازی رویه های ویژه

♦به گزارش سلام نیوز دکتر داود عامری، دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی طی نامه ای به دبیر کل سازمان ملل متحد، اقدامات گسترده نظامی و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را ناقض اصول و موازین حقوق بشر و بشردوستانه دانست و آن را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه ای و جهانی تلقی نمود.متن نامه به شرح ذیل می باشد:

دبیرکل محترم سازمان ملل متحد

سلام علیکم؛

همانگونه که جنابعالی نیز مستحضرید، چندی است که رژیم صهیونیستی تلاش کرده است بر خلاف قواعد و ضوابط حقوقی و بین المللی جمعی از ساکنان فلسطین از محله الشیخ جراح قدس اشغالی به سایر مناطق کوچ اجباری بدهد. اقدامی که باعث شده است درگیری ها و منازعاتی در این سرزمین شکل بگیرد.

در ادامه نیز ارتش رژیم صهیونیستی برای روزهای پیاپی به حملات متجاوزگرایانه خود به نوار غزه ادامه می دهد و جان هزاران مرد و زن بیگناه و کودک را به مخاطره انداخته است. این وضعیت که ناقض اصول و موازین حقوق بشر و بشردوستانه و منشور سازمان ملل متحد بوده است، تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه ای و جهانی است.

افزایش اقدامات خشونت بار در فلسطین اشغالی طی روزهای اخیر  علی رغم واکنش های متعدد کشورهای جهان در نکوهش آن، سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل را بر آن داشت نسبت به این اقدامات غیر انسانی و خلاف موازین حقوق بین الملل، اعتراض نموده و از رژیم صهیونیستی جهت کنترل اوضاع درخواست همکاری نماید.

ضمن تقدیر از این اقدام سازمان ملل ، جهت مواجهه سازنده تر و بازدارنده با این دست جنایات و اجتناب از تکرار آن، پیشنهاد می‌گردد سازمان ملل از سازوکارهای ویژه خود در دو محورِ موضوعی و کشوری در رابطه با جنایات رژیم صهیونیستی بهره ببرد.

ابتدا، در محور کشوری رژیم صهیونیستی به عنوان یک رژیم استعمار گر ملزم به تامین امنیت و احترام به مقدسات و حق سلامتی نسبت به مردم است که بارها از آن تخلف کرده و لزوم ورود سازمان های بین المللی و درصدر آن سازمان ملل را مطابق با موازین بین الملل گوشزد می نماید.

دوم، سازمان ملل امکان فعال سازی رویه ویژه موضوعی را ذیل حقوق آزادیهای اجتماعات و تجمعات مسالمت آمیز، ارتقاء حقیقت، عدالت، جبران خسارت و تضمین عدم عودت را داراست.

فعال کردن رویه ویژه در ایجاد پرونده حقوق بشری نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی، از سوی آن سازمان و شخص دبیر کل، نشانی پرافتخار از پایبندی به آرمان‌های بشری به عنوان یک گفتمان مشترک و نیز پرهیز از سیاست های دوگانه در میدان حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه در موازین بین الملل خواهد بود.

مضاف بر آن، امکان  بازخواست رژیم صهیونیستی را تحت جرائم بین المللِ اثبات شده ذیل آن و حرکت در مسیر دمکراتیزه کردن این کشور با یک همه پرسی با حضور همه فلسطینیان و دست کم اقدمات بازدارنده دیگر در آینده فراهم می نماید. این اقدام در این برهه تنها در دایره اختیارات پذیرفته شده سازمان ملل در عرصه بین الملل است که بایسته است بدان عمل نماید.

مجمع جهانی صلح اسلامی با درنظر گرفتن مسئولیت همگانی و با تاکید بر لزوم امعان نظر جدی سازمان ملل متحد و سایر نهادهای بین المللی مربوط و همچنین مسئولیت همه دولت ها و اعضای جامعه بین المللی در تضمین صلح و عدالت به ویژه حق تعیین سرنوشت ملت ها مقابله با جنگ تجاوزکارانه، تعقیب و مجازات جنایتکاران جنگی، انتظار دارد، ضمن تقویت تلاش های حرفه ای دبیرکل ملل و اعزام یک گروه ویژه برای ثبت تخلفات حقوق بشر دوستانه و جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی، تدابیر و سازوکارهای حقوقی و قضائی بین المللی نیز در راستای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی بکارگیری شود.

پیشاپیش قدردانی خود را از توجه و تلاش های جنابعالی در دفاع از حقوق مردم فلسطین ابراز می دارم.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی

داود عامری

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه − 1 =