نظری به ورزش،آگاهی، آموزش و صلح و عدالت

پروفسور آلیشا کابزادو : خشونت در سیستم فکری و اقتصادی اجتماعی در سیر تداومی آن امروزه محرک فقر و بدبختی آحاد جمعیت جهان است.
خشونت ، که از سوی دولی در عرصه بین الملل ایفا میشود که خواهان ایفای نقش نمایندگی برخلاف نظر جامعه مدنی کل و مبنی بر رفتار اخلاقی، مشارکت مردم سالاری و احترام است و حقوق دیگر کشورها را محترم نمیداند .
خشونت روزمره که در فضاهای جمعی و خصوصی بروز پیدا میکند همچنان در فعالیت ها درمحیطهای کاری و نقاط تفریحی ، مدارس و محل های اجتماعی دیده میشود. 
به طور خلاصه باید گفت که شرایط اجتماعی که عامل به حاشیه رانده شدن و شکافهای طبقاتی اجتماعی است ، انواع خشونت را که منشا آنها بی عدالتی است، به جامعه تزریق میکند.

حتی جشن های ورزشی نیز اغلب به جای اینکه فضاهای دوستانه برای لذت بردن از اوقات خوش باشد به صحنه های خشونت بار تبدیل میشوند و این خشونت غیر انسانی سلامت روان جامعه را دچار مشکل میکند.
در سالهای اخیر این مسئله به طور وسیع و گسترده در مسابقات فوتبال و دیگر ورزش ها دیده میشود.
ساخت این ارزش ها، دفاع و شناسایی خود گردانی ملل، حق برخورداری از صلح به عنوان یک حقوق بشر و احترام به سیستم حقوق بین الملل، یادگیری مساعی اجتماعی و جمعی آحاد بشر به همراه تاریخ به منظور ایفای نقش در تحولات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را دنبال می‌کند.
در جهان امروز کشورها مصمم هستند که به “تیمهای فوتبال خوب و اخلاق مدار” روی آورند به طوریکه هر بازیکن فوتبال در جایگاه خود در کسب نتیجه و امتیاز نقش داشته باشد و بدین ترتیب سهم خود را در ارتباط با هماهنگی، همکاری، و همبستگی بین المللی ادا نماید. تیمهای فوتبالی که همواره در صدد ایفای نقش منصفانه هستند به یکدیگر احترام میگذارند و خالق درسهای حیاتی برادری و اخلاق و انسانیت و تفاهم میباشند.

مطلب پیشنهادی

توجه به افکار عمومی در حیطه صلح؛ وظیفه امروز رسانه‌ها

دکتر عبدالحسین السلطان: مقابله با رویکرد تروریستی در اقصی نقاط جهان با مقاومت در برابر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار × = 4