♦نوش آبادی: عهد شکن های برجامی باید ضامن خسارات باشد

به گزارش سلام نیوز  ، حسین نوش آبادی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ، ضمن پوچ خواندن مواضع آمریکا برای بازگشت به برجام، گفت: سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره این موضوع فصل الخطاب برای همه مسئولان کشور است.

وی افزود :  همان‌طور که ایشان تأکید کردند زمانی ایران به اجرای تعهداتش برمی‌گردد که ایالات متحده تمام تحریم‌ها بردارد و این اقدام آن‌ها راستی‌آزمایی خواهد شد.

نوش‌آبادی بیان کرد: متأسفانه اروپایی‌ها مثل همیشه بدعهدی کردند و آمریکایی‌ها برخلاف عرف جهانی و حقوق بین‌الملل از برجام خارج شدند بنابراین آن‌ها باید ضمن جبران خسارات وارد شده به جمهوری اسلامی که ناشی از عدم اجرای تعهداتشان بوده در صورت تمایل برای بازگشت به توافق بین‌المللی 2015 باید تحریم‌ها را به‌صورت کامل و بدون هیچ پیش شرطی لغو کنند.

نوش‌آبادی درباره استفاده‌جو بایدن از ثمره‌های درخت ترامپ در بحث برجام بیان کرد: آمریکا به‌اندازه کافی درگیر مسائل داخلی است و افتضاحی که در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، حمله به کنگره و محاکمه ترامپ به جرم دعوت به اغتشاش نشان داد که درخت ترامپ، ثمره ای نداشته که جو بایدن نیز بخواهد امروز در بحث برجام از آن برداشت کند.

وی تصریح کرد: جو بایدن برای دچار نشدن به سرنوشت ترامپ باید با رفتارهای عقلانی و به‌دور از فشارهای دیگران در راستای جلوگیری از جنگ‌افروزی، دخالت بی جا در امور کشورها، دوری از تقابل، خشونت و خون‌ریزی در کشورهای منطقه گام بردارد. آمریکا باید حضور نظامی‌اش را در منطقه کاهش دهد و خود را به‌تدریج با اصول و ضوابط بین‌الملل سازگار کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = هفت