همایش “اسلام؛ دین وحدت” برگزار شد

همایش علمی “اسلام؛ دین وحدت، توسعه و تمدن و صلح”در اگاندا و دانشگاه بین‌المللی کامپالا در اوگاندا برگزار شد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز  در این نشست با حضور مقامات، اساتید و دانشجویان این دانشگاه بین‌المللی کامپالا برگزار شد و چوکومِکا دیجی، استاد و معاون دانشگاه بین‌المللی کامپالا، اوچانا فرانسیس، رئیس دانشگاه «کنتیم» اوگاندا، محمدرضا قزلسفلی، رایزن کشورمان در اوگاندا، خانم بوسینگیه کامپه موکا، رئیس امور دانشجویی دانشگاه بین‌المللی کامپالا و دو تن از دانشجویان از سخنرانان برنامه بودند.

 قزلسفلی در اوگاندا طی سخنانی در این نشست با بیان نقش حیاتی وحدت در توسعه کشورهای اسلامی اظهار کرد: با ایجاد وحدت، گسترش باورها و ارزش‌های دینی زمینه‌های استقرار توسعه و تمدن اسلامی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: مقصود از وحدت امت اسلامی این است که مسلمانان بر مدار مشترکات دینی در برابر خطراتی که اصل اسلام و جامعه مسلمانان را تهدید می‌کند، همبستگی و همدلی داشته و از اختلاف‌های مذهبی، سیاسی، نژادی، زبانی و … که موجب سستی امت اسلامی می‌شود، پرهیز کنند.

قزلسفلی با اشاره به بیانات آیت‌الله خامنه‌ای در خصوص نقش سازنده وحدت اظهار کرد: وحدت اسلامی یک مقوله اصولی و فریضه قرآنی است و تحقق تمدن نوین اسلامی بدون اتحاد مسلمانان ممکن نیست.

چوکومِکا دیجی، معاون و استاد دانشگاه بین‌المللی کامپالا نیز با بیان اینکه اسلام حامی عدالت اجتماعی است، گفت: رفتار و کردار هر مسلمان باید در راستای تحقق صلح، توسعه و تمدن باشد.

وی با اذعان اینکه وحدت موجب شکوفایی استعدادهای انسانی می‌شود، بیان کرد: تلاش و کوشش، استمداد از خداوند متعال، صبر و مقاومت، پرهیز از تحجر و افراط و تفریط و بهره‌مندی از ظرفیت‌های مادی و معنوی از جمله عوامل تأسیس تمدن نوین اسلامی هستند.

اوچانا، رئیس دانشگاه کنتیم نیز در سخنانی، با بیان اینکه تفرقه باعث آشوب در جامعه می‌شود گفت: وحدت سرچشمه برکاتی است که برای رسیدن به توسعه مورد نظر اسلام لازم است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− چهار = 0