همکاری عربستان و عراق در زمینه تأسیس و توسعه شهر صنعتی

وزارت صنعت و معدن عراق از تمایل تاجران سعودی به ارائه امکانات و تجربیات در خصوص توسعه شهرهای صنعتی در عراق پس از اختصاص زمین به استانداری ها خبر داد و اعلام کرد که از سوی مصر، ایران و جمهوری چک برای تقویت همکاری در این زمینه دعوت هایی دریافت کرده است.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز به نقل از الصباح،در این میان وزارتخانه مذکور کمیته ای جهت بررسی ۸۹ درخواست شرکت های خارجی، عربی و داخلی برای تأسیس کارخانه های صنعتی در شهر صنعتی واقع در استان ذی قار تشکیل داده است.

«حامد عواد محمد»، رئیس کمیته شهرهای صنعتی وزارت صنعت و معدن عراق اظهار کرد:« درسفر اخیری که هیئت عراقی به عربستان سعودی انجام داد، یک توافق همکاری در زمینه زمین شناسی، معدن و شهرهای صنعتی به منظور تبادل تجربیات و آموزش کادر جوان عراقی در شهرهای صنعتی عربستان به امضا رسید».

وی افزود:« در سفر اخیر این هیئت نسبت به پروژه شهرک های صنعتی عربستان و دیگر شهرهای وابسته به کمیته سلطنتی که عهده دار مدیریت شهرهای صنعتی بزرگ و استراتژیک استخراج، معدن، نفت و مواد شیمیایی است، به منظور استفاده از تجربیات این حوزه ها و تجهیز ما به مستندات مختص به این شهرها، دوستدار محیط زیست و تخصصی در زمینه صنعتهای داروسازی(جبیل، ینبع،خبر) که شامل زیرساخت های یکپارچه می باشد اطلاع حاصل شد.

عواد محمد تأکید کرد که تاجران سعودی در طی این سفر تمایل خود برای ارائه امکانات و تجربیات در جهت توسعه شهرهای صنعتی در عراق پس از اختصاص زمینهایی به این هدف را ابراز کردند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک × = 6