وزیر امور خارجه عراق از مقامات ایران قدردانی کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از میدل ایست نیوز وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای رسمی درباره سفر «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق، به تهران محور مذاکرات او در دیدارهایش با مقامات ایرانی را اعلام کرد.

در این بیانیه آمده فؤاد حسین در تهران با همتای ایران خود محمدجواد ظریف و علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، دیدار و مسائل مربوط به روابط دوجانبه و امنیت و تحولات منطقه و جهان و تأثیر آن بر امنیت و ثبات عراق و منطقه را بررسی کرد.

این بیانیه افزوده که حسین در دیدار با شمخانی بر اهمیت همکاری مشترک برای تقویت امنیت و ثبات منطقه و هرچه موجب کاهش تنش در منطقه شود تأکید کرده و توضیح داده که عراق همچنان با خطر تروریسم داعش مواجه است و هر اقدامی که به امنیت و ثبات عراق آسیب بزند صحنه سیاسی منطقه را پیچیده خواهد کرد و اولویت را از جنگ با داعش برخواهد داشت.

در این بیانیه آمده که دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تأکید کرده که ایران دربرابر هرچیزی که تهدید امنیت و ثبات عراق به شمار آید از عراق حمایت می‌کند و افزوده که حملات اخیری که توسط گروه‌های مشکوک در نقاط گوناگون عراق انجام شده به حاکمیت ارضی عراق آسیب می‌زند و محکوم است وایران آن را نمی‌پذیرد.

در این دیدار همچنین انتخابات پیش روی عراق و گفت‌وگوهای راهبردی عراق و امریکا و دستاوردهای آن در کاهش شمار نیروهای امریکایی در عراق بررسی شده و فؤاد حسین تأکید کرده که بغداد به این گفت‌وگو برای تقویت منافع خود ادامه می‌دهد.

او همچنین جایگاه متعادل عراق در منطقه را شایسته آن دانسته که نقش‌های محوری بر عهده بگیرد و برای امنیت و حاکمیت ارضی خود بکوشد.

فؤاد حسین از موضع گیری ایران علیه حملات راکتی به منطقه خضراء بغداد و اربیل و پایگاه نظامی بلد تقدیر کرد.

این بیانیه افزوده که او در دیدار با وزیر خارجه ایران نیز از مواضع ایران در محکوم کردن حملات در نقاط گوناگون عراق قدردانی کرده و افزوده که این اقدامات به سود عراق نیست.

او همچنین اعلام کرد: «در ایران شاهد مواضع مخالف مقامات سیاسی و امنیتی ایران درباره حملات راکتی در بغداد و اربیل و پایگاه بلد بودیم».

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× چهار = 12