وکیل مدافع پرونده جرج فلوید: دادگاه نسبت به پرونده سیاهان، مهربان نیست/ پرونده را به دادگاه افکار عمومی می برم

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از رویترز «بنجامین کراپ» وکیل مدافع خانواده «جرج فلوید» که در راس تیم حقوقی خانواده وی است گفت که با وجود نامهربانی ها ،برای احقاق حق خانواده جورج فلوید می جنگد.

کراپ می گوید ، فلوید و برادرانش اغلب در یک تختخواب کودکان می خوابیدند و فلوید چون جثه بزرگتری داشت اغلب در نقش محافظ بازی می کرد.

جرج فلوید ، 46 ساله و دورگه آفریقایی-آمریکایی تبار بود که پس از زانو زدن بیش از 9 دقیقه افسر سفیدپوست بر گردن وی درگذشت.

مرگ وی که توسط فیلم تماشاگران ضبط شده بود ، اعتراضات جهانی را نسبت به نژادپرستی و بی رحمی پلیس برانگیخت.

«شووین» افسر پلیس که به اتهام قتل و آدم کشی در زندان است ، خود را بی گناه معرفی می کند و مدعی است جرج فلوید بر اثر عاملی غیر از خفگی مرده است اما آخرین نتایج پزشکی قانونی نشان می دهد وی بر اثر فشار زانوی افسر پلیس بر زانوی او دچار خفگی شده است. 

 

در همین رابطه بخوانید:پلیس ایالات متحده محکوم به قتل عمد!/

جزئیات نهایی پرونده «جرج فلوید» اعلام شد

کراپ 51 ساله ، که در روستاهای کارولینای شمالی بزرگ شده و در تمام طول تحصیل ،بیشتر در مدارس ابتدایی جداگانه تحصیل کرده است ، در واکنش به احتمال کاهش مجازات افسر سفید پوست پرونده «جرج فلوید» می گوید :باید توجه رسانه ها به مساله تبعیض نژادی بیشتر باشد و در راستای تحقق عدالت کامل در پرونده میان سیاهان و سفیدان قلم بزنند. 

کراپ گفت: آن راهی که ما انجام می دهیم ادامه دادن ادله در دادگاه افکار عمومی است و نه فقط دادگاه رسمی. چرا که دادگاه هم در این کشور ظاهرا با اقلیت های به حاشیه رانده(سیاهان) خیلی مهربان نیست.

با توجه به این موضوع ، کراپ می گوید در  اغلب این پرونده ها چون قانون امریکا چندان حمایت لازم را ندارد مجبور است برای کمک به راه یافتن بهتر پرونده در مسیر حقیقت ،به دعاوی مدنی و افکار عمومی متوسل شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − = 4