♦حاج شیخ نعیم قاسم/شهید سلیمانی گام مهمی درتقویت جریان مقاومت برداشت

به گزارش سلام نیوز حاج شیخ نعیم قاسم ، جانشین دبیر کل حزب الله لبنان امروز (یکشنبه) در همایش “مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی” گفت: بایستی شهید سلیمانی را گرامی بداریم که به عنوان یک الگوی بسیار بزرگ در جهان اسلام نمودار گردید و طرح هایی در زمینه مقاومت ارائه داد که به واسطه آنها توانست زیربنای مرحله جدیدی را پی ریزی نماید. این مرحله تا اندازه زیادی در بردارنده معنی و مفهوم مواضع و سخنان وی خواهد بود.

به نظرم رسید در این همایش گرامیداشت این فرمانده شهید و در همین راستا در این کنفرانس از نقش شهید سلیمانی رضوان الله تعالی علیه در شکل گیری رویکرد مقاومت سخن به میان آورم زیرا وی گام های تاثیرگذاری را بنیان گذاشت که به نظرم در استمرار خط مشی وی در محور مقاومت و مقابله با دشمنان خدا و آزادسازی سرزمین های اشغالی سرنوشت ساز خواهد بود.

نعیم قاسم ضمن بیان ۶ گام مهم سردار سلیمانی در شکل گیری و تقویت روحیه مقاومت، اذعان کرد : اولا مقاومت از نظر شهید سلیمانی به معنای حرکت و ایمان و آگاهی فرهنگی و سیاسی است یعنی به عبارت دیگر یک مجموعه کامل و یکپارچه نظری و عملی به شمار می رود که به طور مستقیم در عملکرد مجاهدین انعکاس می یابد و همچنین به طور مستقیم بر دستاوردهای امت مسلمان جهت مقابله با دشمنانش انعکاس می یابد.
شهید سلیمانی در جمع گروهی از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب سخن به میان آورده و بر اهمیت و نقش سپاه پاسداران انقلاب به عنوان یک جریان و خط مشی و رویکرد تکامل یافته تاکید کرد .

وی افزود :سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از دوران دفاع مقدس آن قله نورانی به دوران دفاع مقدس و قله نورانی دیگری تحت عنوان دفاع از اماکن مقدسه راه یافت و در این راه ایستادگی کرد. سپاه پاسداران باعث پیشرفت مقاومت از نظر کمی و کیفی گردید .
در واقع شهید سلیمانی اعتقاد داشت که حرکت تکامل یافته مقاومت در ابعاد گسترده فرهنگی و ایمانی و سیاسی و جهادی خود اقتضا می کرد که یک نهاد خاص سرپرستی آن را برعهده بگیرد. این نهاد به صورت سپاه پاسداران انقلاب نمایان شد که چنین دستاورد عملی به همراه داشته است.
شهید سلیمانی در حضور گروهی از مردم کرمان گفت : ” ایران با تکیه بر اسلام ناب محمدی توانست تمامی توطئه ها را خنثی کند زیرا فرد آگاه به مسائل روزگار خویش فریب دشمن را نمی خورد و دشمن از ما می ترسد. “

جانشین دبیر کل حزب الله در ادامه تصریح کرد: شهید سلیمانی مقاومت را از حالت یک اقدام داخلی ملی در ایران به حالت یک اقدام جهانی در سراسر جهان تبدیل کرد بدون آنکه در ویژگی های خاص کشورها و رویکرد و عملکرد گروه های مختلف در درون کشورهایشان تاثیر بگذارد.
به عبارت دیگر شهید سلیمانی توانست به طور مستقیم در رهبری مقاومت و پشتیبانی از آن در فلسطین مشارکت نماید و در نتیجه تمامی امکانات موجود فراهم شده به شیوه های گوناگون و تمامی جانفشانی ها شکل گرفته به نفع نیروی مقاومت در غزه و فلسطین باعث تحقق یافتن پیروزی های واقعی برای مقاومت گردید.

شیخ نعیم قاسم آمریکا و رژیم صهیونیستی را از بزرگ ترین دشمنان مقاومت بر شمرد و افزود:آمریکا مشکل اصلی است و دست پرورده اش اسراییل همان دستی است که آمریکا به واسطه آن ثبات در منطقه را در هم می کوبد و جهت اصلی قطب نمای آن فلسطین است در نتیجه هر کس بخواهد مقاوم واقعی باشد باید جهت قطب نمای خود را به سمت فلسطین نشانه بگیرد و باید متوجه باشد که باید به طور همزمان با اسراییل و شیطان بزرگ آمریکا درگیر شود.
این امر باعث می شود تا جهان اسلام ما از این غده سرطانی اسراییل و مسئول آن یعنی آمریکا رها گردد که در زمین تباهی به راه انداخته است . تمامی مشکلات ما در منطقه خاورمیانه نشات گرفته از دخالت های آمریکا و حمایت هایش از افراد فاسد و رهبران مستبد ستمکار در منطقه ما است و در حال به یغما بردن ثروت های ملی و امکانات مان در سطح نفت و تجارت و در تمامی سطوح است .

ایشان در آخر تاکید کرد:شهید سلیمانی در تلاش خود به دیدار خدا مشتاق بود. او در وصیتنامه خویش می فرماید : ” پروردگارا چگونه ممکن است کسی را که چهل سال بر در تو ایستاده است را نپذیری ؟ ای خالق من ای محبوب من ای معشوق من که از او خواستم وجودم را از عشق خود سرشار کند مرا در فراق خود بسوزان و بمیران.” چنین روحیه ای باعث شد تا شهید سلیمان در اوج آمادگی برای جانفشانی بسر ببرد . او با پروردگارش صادق بود خداوند نیز با او صادقانه برخورد کرد و او را به بالاترین مراتب رساند . گوارا باد بر تو ای شهید بزرگوار قاسم سلیمانی رضوان خداوند بر تو باد والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

درباره ی ameri

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× هشت = 40