پاپ فرانسیس در عراق بر«لزوم صلح و عدالت و مقابله با تروریسم» تاکید کرد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از الفرات نیوز پاپ فرانسیس در جمع مسئولان عالی‌رتبه عراقی، سران سیاسی و نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک بر لزوم تقویت روحیه همبستگی، تحقق عدالت و پاکدستی برای رسیدن به صلح و ثبات تاکید کرد و افزود: خشونت، افراط و عدم تسامح دیگر بس است.

پاپ با بیان اینکه دعوت واقعی به دین در گرو دعوت به ارزش‌های نظیر صلح و محبت و زندگی مسالمت‌آمیز است، گفت: این سفر در شرایطی انجام شد که جهان در تلاش برای خروج از اپیدمی کرونا است؛ اپیدمی که منجر به وخیم‌تر شدن شرایط اجتماعی و اقتصادی است و بحران کنون مستلزم تلاش‌های مشترک برای توزیع عادلانه واکسن است.

وی گفت: عراق طی دهه‌های گذشته با جنگ و تروریسم دست به گریبان بود که منجر به ویرانی، مرگ و آسیب‌های عمیقی شد، اکنون همگان در عراق و منطقه باید برای همبستگی،محبت و همزیستی تلاش کنند و این امر نیازمند گفت‌وگو و احترام به قانون است.

پاپ فرانسیس با درخواست از جامعه جهانی برای ایفای نقشی پررنگ در تقویت صلح در عراق و همه منطقه، گفت: چالش‌های فزاینده مستلزم همکاری همه بشریت برای مقابله با عدم برابری در زمینه اقتصادی است.
وی تصریح کرد: خشونت و افراط‌گرایی دیگر بس است. باید به تمام شهروندانی که خواهان ساختن کشور هستند و به هر کس که آماده است منافع شخصی‌اش را کنار بگذارد، عرصه‌ و مجالی بدهیم.

وی افزود: عراق برای تحکیم اصول جامعه‌ای دموکرات تلاش می‌کند. باید حقوق اساسی را برای تمامی شهروندان تضمین کنیم و نباید هیچ کسی شهروند درجه دو به حساب بیاید. ما باید به گام‌های افزایش همبستگی و آرامش ترغیب کنیم.

پاپ فرانسیس خاطرنشان کرد: جامعه بین الملل باید به ایفای نقش در تقویت صلح در عراق بپردازد. چالش‌های کنونی ایجاب می‌کند که تمامی جامعه بین الملل، برای نابرابری در بخش‌های اقتصادی مقابله کنند. ما از کشورها و نهادهایی که در حال بازسازی عراق هستند و به آوارگان و پناهندگان حمایت می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما امیدوار هستیم که کشورها دست صلح به سمت عراق را کنار نکشند و امیدواریم که به این امر بدون تحمیل منافع ایدئولوژیک یا سیاسی خود ادامه دهند.

پاپ فرانسیس گفت: نباید از نام خداوند برای توجیه کشتار و تروریسم استفاده شود چراکه خداوند انسان‌ها را به صورتی برابر در حقوق آفرید.

رهبر کاتولیک‌های جهان خاطرنشان کرد که کلیسای کاتولیک خواهان همکاری با عراق است.

وی افزود: حضور ریشه دار مسیحیان در عراق یک ارث ارزشمند و غنی است که می‌تواند در خدمت به همگان ادامه یابد. تعددگرایی دینی، نژادی و فرهنگی در شکوفایی انسان نقش دارد.

پاپ با تشویق گام‌هایی که در عراق برای اصلاحات برداشته شده است، گفت:پاسخ دادن به نیازهای اساسی مردم منجر به صلح دائمی می‌شود و باید برای تقویت صلح در خاورمیانه و همه جهان تلاش و همکاری کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


3 × = پانزده