پوتین: روسیه و جهان اسلام برای ساختن جهانی عادلانه و دموکراتیک متحد هستند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه بر همخوانی مواضع کشورش و جهان اسلام بر لزوم ساختن «دنیای عادلانه دموکراتیک مبتنی بر حاکمیت قانون و همزیستی مسالمت‌آمیز» تأکید کرد.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز رستم مینیخانوف، رئیس جمهوری روسیه تاتارستان، در سخنرانی امروز چهارشنبه در نشستی که توسط گروه چشم انداز راهبردی “روسیه و جهان اسلام” در جده عربستان سعودی برگزار شد، با شعار “روسیه و جهان اسلام” حضور یافت.

 پوتین خاطرنشان کرد که مسکو برای توسعه روابط دوستانه خود اهمیت زیادی قائل است. کشورهای اسلامی با روسیه چه به صورت دوجانبه و چه در چارچوب گفتگو با سازمان همکاری اسلامی تبادل خواهند داشت.

ملک سلمان از گروه “روسیه و جهان اسلام” گفت: همه ما در یک راهپیمایی هستیم و برای مبارزه با تروریسم نیاز به گفتگو داریم.
پوتین در سخنرانی خود خاطرنشان کرد که مواضع روسیه و کشورهای اسلامی در مورد بسیاری از موضوعات پیچیده در دستور کار منطقه ای و بین المللی بسیار مشابه است، زیرا همه آنها خواستار ساختن جهانی عادلانه، دموکراتیک مبتنی بر حاکمیت قانون و صلح آمیز هستند. همزیستی بین دولت ها به دور از هر گونه دیکته و دستور از پیش نوشته شده است.

رئیس‌جمهور روسیه از دستور کار «غنی و فشرده» این نشست تشکر کرد و تأکید کرد که طرف‌های آن راه‌های همکاری برای حل و فصل مناقشات و درگیری‌های منطقه‌ای و مبارزه با خطرات تروریسم و ​​افراط‌گرایی بین‌المللی را بررسی خواهند کرد.

پوتین همچنین با تاکید بر اینکه مسائل مربوط به همکاری در زمینه های تجاری، اقتصادی، علمی و بشردوستانه شایسته توجه جدی است، ابراز امیدواری کرد این کار مشترک سازنده و مثمر ثمر باشد و به تقویت همکاری ها و اعتماد متقابل بین کشورهای شرکت کننده در نشست کمک کند.
رئیس جمهور روسیه از سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان به دلیل علاقه وی به برگزاری این نشست که دومین نشست این گروه است، تشکر کرد و پیش از این اولین نشست خود را در شهر کازان روسیه برگزار کرده بود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


پنج × = 10