پیشرفت‌های امروز کشور مدیون فرهنگ ایثار و شهادت است

سخنگوی کمیسیون فرهنگی سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه فرهنگی باید محور اصلی تمام برنامه‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد گفت: ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت‌های امروز کشور مدیون و مرهون فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش سلام نیوز ،‌ حجت الاسلام «مجید نصیرایی»، نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در گفت وگو با نوید شاهد، درباره وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: بنیاد شهید باید خدمات درمانی، ورزشی و مددکاری را به جامعه ایثارگری ارائه دهد اما رکن اصلی فعالیت‌ها در این نهاد مقدس باید بر محور فرهنگ استوار باشد.

بنا بر گزارش ایرنا وی افزود:  فعالیت فرهنگی را وظیفه اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران دانست و یادآور شد: از سال ۷۰ تا امروز نسبت به جامعه ایثارگری کم‌لطفی‌هایی صورت گرفته که در آینده باید جبران شود. خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان عزتمند و آزادگان سرافراز حق بزرگی به گردن مردم دارند و نباید مورد بی‌مهری قرار بگیرند. شهید، قبل از اینکه به مقام رفیع شهادت برسد به دست پدر و مادری ایثارگر تربیت شده و رشد یافته است. همین موضوع اهمیت توجه به والدین شهدا را مشخص می‌کند. البته ارائه خدمات درمانی، ورزشی و مددکاری به جامعه ایثارگری هم مهم است و باید ادامه داشته باشد اما رکن اصلی فعالیت‌ها باید بر محور فرهنگ استوار  باشد.

 مجید نصیرایی توضیح داد: شهدا در تثبیت انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی داشتند و راه‌گشا بودند. همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند «امروز زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» بنابراین بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی اصلی باید در این امر اقدام جدی کند. با وجود برنامه‌ها و خدمات گوناگون در حوزه فرهنگ، اعتقاد دارم که هنوز در این زمینه باید به طور جدی کار شود تا به جایگاه شایسته و حقیقی برسیم.

اهمیت حضور نیروهایی از جنس جامعه هدف در بنیاد شهید و امور ایثارگران

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر اهمیت حضور افرادی از جنس جامعه هدف در بدنه بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد وافزود: به قول طلبه‌ها اگر «جزء شیء» تابع «کل» آن نباشد نتیجه مطلوب حاصل نمی‌شود. هدف از طرح این مثال طلبگی این است که اجزا باید با تمام توان در خدمت اهداف بنیاد شهید و امور ایثارگران که همان خدمت‌رسانی شایسته به جامعه ایثارگری است، باشند. بنابراین حضور نیروهایی از جنس جامعه ایثارگری که دغدغه‌هایی ‌از جنس فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران داشته باشند به تحقق اهداف از پیش تعیین شده کمک می‌کند. فعالیت در این حوزه بسیار مهم است و نباید نیروهای بنیاد شهید و امور ایثارگران نگاه سطحی داشته باشند. آنها به شریف‌ترین بندگان خدا خدمت می‌کنند که این توفیق بزرگی است.  

نصیرایی درباره ورود بنیاد شهید و امور ایثارگران به حوزه های اقتصادی گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران نباید به دنبال فعالیت‌های اقتصادی برود و در زیر مجموعه‌اش سازمان‌های اقتصادی و بنگاه‌های تجاری فعالیت کنند. حضرت امام خمینی (ره) از بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان افضل نهادها یاد کردند که جایگاه مهم آن را نشان می‌دهد. تبیین ارزش‌های دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حل مشکلات جامعه ایثارگری از وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که باید با نگاه فرهنگی انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با حضور دکتر «امیر حسین قاضی‌زاده‌ هاشمی» به عنوان ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران روزهای خوبی را پیش‌بینی می‌کنم. بنیاد شهید و امور ایثارگران باید همچنان فرهنگ را رکن اصلی برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های خود بداند. ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از وظایف اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران است که باید در راس برنامه‌ها قرار داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


دو + = 5