چگونه خواب آلودگی روزانه را مهار کنیم؟

♦به گزارش سلام نیوز برای رفع خواب آلودگی در ایام صبح به ویژه در فصل بهار و قرابت آن با ماه رمضان باید به دنبال راهکارهایی جهت کاهش و مدیریت آن بود.دانشمندان علوم تغذیه و علوم رفتاری راه های زیر را پیشنهاد می کنند:

1-برای رفع خواب آلودگی مدتی کوتاه از فضای اشتغالات زندگی روزمره بیرون آیید. بهتر است به هوای آزاد بروید. نور خورشید و هوای تازه سبب می شود تا انرژی شما بیشتر شود و احساس خوبی داشته باشید.

2-یک دوش با آب ولرم برای رفع خواب آلودگی بگیرید؛ اگر امکانش وجود دارد ، سعی کنید یک دوش با آب تقریبا سرد و ولرم بگیرید. در این صورت باعث می شود احساس بی حوصلگی و خواب آلودگی از شما دور شود.

3-پرخوری نکنید؛ دقت داشته باشید که خوردن زیاد و بیش از حد موجب سنگینی و خواب آلودگی شما می شود.

4-آب زیاد بنوشید ، هر زمان مشغول انجام کاری بودید و یا هنگام برخواستن از خواب احساس خواب آلودگی کردید نوشیدن آب می‌تواند باعث رفع خواب‌آلودگی شود به خصوص وقتی خودتان برای نوشیدن آب از جا برخیزید و تحرک داشته باشید.

5-خوردن میوه به ویژه در میان وعده برای بیدار نگه داشتن‌تان فوق العاده است. سیب خاصیت ضد خواب آلودگی دارد و حتی در بسیاری تحقیقات از کافئین بیشتر برای رفع خواب آلودگی مفید بیان شده است. 

6-قبل از خواب از تلویزیون و یا تماشای فیلم های پر هیجان اجتناب کنید چرا که این حرکت باعث ایجاد  تصویر سازی در خواب و انتقال به درجه خوابهای سنگین را فراهم می کند که جدا شدن از رختخواب را سخت تر می کند.

7-تلاش کنید قبل از خواب یک لیوان شیر میل کنید، و غذای بسیار سبک تری را در وعده شام برگزینید.

8- قبل از خواب اگر می توانید به جای تماشای فیلم یا ورود به فضای مجازی که ذهن شما را دچار شلوغی یا آشفتگی می کند ، از موسیقی آرام بخش استفاده کنید.

9-برای کاهش خواب آلودگی در طول روز به ویژه صبح باید شب کیفیت خواب خوبی داشاه باشید. در شب حداقل 6 الی 8 ساعت خواب سبک یا مفید برای سرحالی در روز نیاز است. 

10-با بدن خود ارتباط برقرار کنید. اگر می بینید در زمان خاصی نیاز به خواب یا استراحت دارید در آن زمان برای دقایقی چشمهای خود را بسته و تلاش کنید به ذهن خود استراحت دهید . ذهن در این به اصطلاح “چرت” های کوتاه مدت خود را دچار ریکاوری می کند و اگر از آن گریزان باشید خواب آلودگی با حجم بیشتری به سراغتان می آید. 

11- به طور کل غذاهای چرب را از وعده غذایی روز و شب خود خود حذف کنید. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 2 = هفت