چین نسبت به تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه سرمایه گذاری در چین اعتراض کرد

♦به گزارش سلام نیوز وزارت امور خارجه چین با تأکید بر اینکه پکن برای محافظت از حقوق و منافع شرکت های خود در مقال سیاست های انحصاری آمریکا تدابیری اتخاذ خواهد کرد ، امضای رئیس جمهور آمریکا در منع سرمایه گذاری در ده ها شرکت چینی را محکوم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین «وانگ ونبین» در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه کشورش با تصمیم بایدن مخالف است ، افزود: “دولت ایالات متحده مفهوم  انحصار را رواج می دهد و از قدرت دولت سواستفاده می کند و بی پروا شرکت های چینی را سرکوب و محدود می کند.

وانگ گفت اقدامات طرف آمریكایی موجب تضعیف قوانین و نظم بازار می شود و به حقوق و منافع مشروع شركت های بین المللی و همچنین منافع سرمایه گذاران جهانی از جمله منافع سرمایه گذاران آمریكایی آسیب می رساند.

وی از دولت آمریكا خواست تا این تصمیم را پس گرفته و فضای تجاری و سرمایه گذاری منصفانه ، عادلانه و بدون تبعیض را برای شركت های چینی فراهم كند.

وانگ افزود: چین اقدامات لازم را برای حمایت قاطعانه از حقوق و منافع مشروع شركت های چینی انجام خواهد داد.

جو بایدن ، رئیس جمهور ایالات متحده ، پنجشنبه گذشته دستور اجرایی امضا کرد که 59 شرکت چینی را در لیست سیاه قرار می دهد و نهادهای آمریکایی را از سرمایه گذاری در آنها منع می کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


8 × دو =