چین گزارشی از اوضاع نامطلوب حقوق بشر در آمریکا منتشر می کند

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از chinadaily دولت چین گزارشی در مورد نقض حقوق بشر در ایالات متحده منتشر کرد.

دفتر اطلاع رسانی شورای دولتی چین روز چهارشنبه گزارشی از نقض حقوق بشر در ایالات متحده در سال 2020 را منتشر کرد.

در این گزارش آمده است كه مهار نامطلوب و بی مسئولانه کرونا به ویژه در واشنگتن به نتایج غم انگیزی منجر شده است و از سوی دیگر بی نظمی دموكراسی در آمریكا نیز موجب هرج و مرج سیاسی شده است.

طبق این گزارش ، چین اعلام کرد که اقلیت های قومی از تبعیض نژادی در آمریکا رنج می برند و ناآرامی های اجتماعی مداوم امنیت عمومی را در ایالات متحده تهدید می کنند.

این گزارش همچنین توجه را به شکاف اجتماعی فزاینده بین فقیر و غنی جلب کرد که موجب نابرابری اجتماعی در آمریکا شده است .

گزارش دولت چین می افزاید :زیر پا گذاشتن قوانین بین المللی توسط ایالات متحده منجر به فاجعه های بشردوستانه در جهان شده است.

افراد رنگین پوست حتی با تهدید بیشتر بیکاری روبرو هستند. ارقام منتشر شده توسط وزارت کار ایالات متحده در ماه سپتامبر نشان داد که نرخ بیکاری یا تعدیل شغلی در سیاه پوستان تقریباً دو برابر سفیدپوست است.

این گزارش با استناد به آمار و ارقام که نشان می دهد خانواده سفیدپوست ها متوسط ​​41 برابر بیشتر از خانواده سیاه پوستان ، و به طور متوسط ​​و 22 برابر بیشتر از خانواده لاتین متوسط در آمریکا از موقعی برخوردار هستند  که نشان می دهد نابرابری بین نژادها در ایالات متحده هر روز بدتر می شود.

گفتنی است اتحادیه اروپا به همراه آمریکا ، کانادا و انگلیس چند روزگذشته در اقدامی هماهنگ بیانیه ضدحقوق بشری علیه چین صادرکردند و آن را در لیست سیاه قرار دادند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش + 5 =