کتابخانه و مرکز اسناد کمیسیون ملی یونسکو-ایران راه اندازی شد

کتابخانه و مرکز اسناد کمیسیون ملی یونسکو-ایران با حضور دبیرکل کمیسیون و جمعی از مدیران فرهنگی افتتاح شد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو – ایران، کتابخانه و مرکز اسناد کمیسیون ملی یونسکو – ایران با حضور حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون، یونس شکرخواه مشاور عالی و مدیر گروه ارتباطات و رسانه کمیسیون، امیر روشن بخش معاون ارتباطات و مشارکت های کمیسیون و ابراهیم عمرانی مدیرکتابخانه جندی شاپور در مجموعه ایران مال برگزار شد.

حجت الله ایوبی در ابتدای این مراسم و پس از بازدید از کتابخانه اظهار کرد: کتابخانه و مرکز اسناد کمیسیون ملی یونسکو-ایران از امروز  آغاز به کار می کند. به همه علاقه مندانی که با دلهره پیگیر اسناد و کتاب های این نهاد بودند این نوید را می دهیم که می توانند از این پس کتاب های مورد نظر خود رادر کتابخانه به مطالعه آن بپردازند.

وی ادامه داد: کتاب ها و اسناد کمیسیون ملی یونسکو-ایران در شرایط خوبی قرار نداشت و از مجموعه ایران مال تشکر می کنم که با آغوشی باز پذیرای مجموعه کتاب ها و اسناد کمیسیون شدند و از ابراهیم عمرانی و همکارانم در کمیسیون ملی یونسکو-ایران که با عشق و علاقه برای راه اندازی این مرکز تلاش کردند، سپاسگزارم.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران توضیح داد: این آثار و اسناد و کتاب ها بخشی از تاریخ علم و فرهنگ این سرزمین است که علاوه بر حفظ و نگهداری، در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

این کتابخانه یک گنجینه است

ابراهیم عمرانی مدیر کتابخانه جندی شاپور مجموعه ایران مال نیز بیان کرد: سال گذشته که قرار شد کمیسیون ملی یونسکو-ایران، کتابخانه خود را به مجموعه ایران مال و کتابخانه جندی شاپور منتقل کند، کمی سردرگم بودم و نمی دانستم با چه چیزی روبه‌رو هستم. ولی با کارتنهای کتاب، متوجه گنجینه شدم. به ویژه در بخش اسناد، مواردی در این مجموعه وجود دارد که به جرات میگویم خاص ایران است.

وی ادامه داد: تلاش کردیم با تمام مجموعه کتابداران جندی شاپور و همکاران کمیسیون ملی یونسکو-ایران، کتاب ها به درستی در دسترس علاقه مندان قرار گیرد و کاربران به راحتی بتوانند کتاب ها را جست وجو کرده و از این مجموعه استفاده کنند.

مدیر کتابخانه جندی شاپور ایران مال تشریح کرد: مجموعه کتابخانه دیجیتال یونسکوی پاریس قابل بازیابی در این کتابخانه است و همه این اسناد در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت. نکته مهم آن که تمام مجموعه ای که یونسکوی پاریس در اختیار ما قرار داده با کپی رایت بوده و بسیار غنی است.

عمرانی در پایان تصریح کرد: این مجموعه کار محققان حوزه فرهنگ را ساده تر می کند و این کتابخانه با تمام امکانات در اختیار علاقه مندان و پژوهشگران است. از دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران برای انتقال این کتابخانه به این مجموعه تشکر می کنم و از امکانات بازار بزرگ برای توسعه بیشتر این کتابخانه استفاده خواهیم کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × چهار =