کرونا در اروپا همچنان وضعیت نگران کننده دارد!

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از آسوشیتدپرس، انتشار ویروس جدید کرونا در بسیاری از کشورهای اروپایی ، علی رغم هشدارها و درخواست های احتیاط و مانند آن، تسریع شده است.

به گفته آسوشیتد پرس ، در ایتالیا ، ویروس کرونا با سرعت عجیبی به یک مهد کودک و یک مدرسه ابتدایی در نزدیکی آن ، در حومه Polatti ، میلان حمله کرده و اکثر افراد را مبتلا کرده است.

طی چند روز 45 کودک و 14 کارمند در این مدرسه و مهدکودک نتیجه آزمایش کرونای مثبت داشتند.

تجزیه و تحلیل ژنتیکی آنچه که محققین پیشتر به آن شک داشتند را تایید می کند و این حقیقت را آشکار می سازد که نوع جدید ویروس بسیار مسری و با سرعت بیشتری در حال گسترش است.

در همین رابطه ، فرانچسکو واسالو، شهردار Polatti گفت: شواهدی وجود دارد که نشان می دهد این نوع ویروس نوعی هوش دارد ، حتی اگر یک ارگانیسم تک سلولی باشد.

این بدان معناست که ما می توانیم تمام احتیاط های موجود در جهان را رعایت کنیم و دارو تولید کنیم و تصور کنیم که همه چیز درست کار می کند ، اما در پایان با کمال تعجب می بینیم نوع جدید بازهم سازگار می شود.

  سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه گفت که اروپا هفته گذشته یک میلیون مورد جدید از این ابتلا را ثبت کرده است که 9 درصد نسبت به هفته قبل افزایش داشته است.

از طرف دیگر ، دکتر هانس کلوگه ، مدیر دفتر منطقه ای WHO در اروپا گفت: گسترش انواع جدید کرونا دلیل افزایش موارد آلودگی است ، اما این تنها دلیل نیست.

کرونای به اصطلاح انگلیس در 27 کشور اروپایی تحت نظارت سازمان بهداشت جهانی شیوع یافته است و بر اساس آمار آژانس ، که شامل انگلیس ، دانمارک ، ایتالیا ، ایرلند ، آلمان ، فرانسه ، هلند ، و حداقل 10 کشور به طور کامل منتشر شده است.

 کارشناسان سازمان جهانی بهداشت هشدار داده اند که ویروس جهش یافته تا 50٪ سریعتر از ویروسی که در بهار و پاییز گذشته گسترش یافته، از طریق هوا قابل انتقال است .

مقامات بهداشتی این هفته در لومباردی ، که بار اصلی موج بهار در ایتالیا را متحمل شده است ، گفتند که بخشهای مراقبت ویژه بیمارستان به زودی دوباره پر می شوند ، زیرا بیش از دو سوم آزمایشهای مثبت جدید از نوع انگلیسی است.

پس از آنکه دو قلمرو و نزدیک به 50 شهر از اقدامات محدود کننده استفاده کردند ، فرماندار منطقه لومباردی از تشدید این محدودیت ها در روز جمعه و تعطیلی مدارس خبر داد.

یک مقام بهداشت که موارد ابتلا در مدارس میلان فقط در عرض یک هفته 33 درصد افزایش یافته است.

در جمهوری چک ، در این هفته رکورد روزانه حدود 8500 نفر مبتلا به کرونای جدید در بیمارستان ها ثبت شد. لهستان در حال افتتاح بیمارستان های موقت و صحرایی است ، زیرا تعداد افراد آلوده به نوع جدید از 10 درصد از کل عفونت ها در فوریه گذشته، به 25 درصد در حال حاضر ،افزایش یافته است.

  در انگلیس ، ظهور فشار و انتقال بیشتر منجر به افزایش موارد در ماه دسامبر و ایجاد پدیده قفل ملی در ژانویه شد.

 در فرانسه ، نیز رواج کرونای انگلیسی بیش از نمونه های دیگر و اولیه است که منجر به بسته شدن شهر نیس فرانسه و بندر شمالی دانکرک شد .

اما در آلمان ، ویروس کرونای نژاد آفریقای جنوبی ، به عنوان شایع ترین نوع کرونا در منطقه موزل در مرز آلمان و لوکزامبورگ ظاهر شد و 55٪ از ویروس موجود در آنجااز این نوع بودند.

کرونای نوع آفریقای جنوبی همچنین در منطقه اتریش که از ایتالیا تا آلمان گسترش می یابد ، تسلط دارد .

مقامات اتریشی اعلام کردند که برای محدود کردن گسترش انتقال ویروس  84000 نفر از مردم آن منطقه را سریعا واکسینه می کنند.

نوع جدید کرونای آفریقایی که اکنون در 26 کشور اروپایی یافت می شود و روز به روز آمار آن بالا می رود ، این شائبه و شک و تردید را تقویت کرده است که آیا واکسن های فعلی کاملاً علیه کرونا آنهم انواع جدید آن موثر هستند ؟

سازمان بهداشت جهانی و شرکای آن در تلاشند تا نظارت ژنتیکی مورد نیاز برای ردیابی انواع مختلف در سراسر قاره را تقویت کنندو به اینگونه سوالات پاسخ دهند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 8 = پانزده