کشف دانشمندان از برگ های یک درختی که به اندازه ایبوپروفن در درمان تب و درد موثر است

دانشمندان نشان می دهند که برگ های یک درخت ممکن است به اندازه ایبوپروفن در درمان تب و درد موثر باشد.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز به نقل از  ديلي ميل ، دانشمندان گیاهی را کشف کرده اند که در درمان دردها به اندازه مواد شیمیایی بر روی مغز خاصیت آرام کنندگی دارد. برگ های گیاه بومی ساموآ که برای درمان تب و بدن درد استفاده می شود ممکن است به اندازه ایبوپروفن موثر باشد.

این درخت که توسط مردم محلی به عنوان Psychotria insularum یا matalafi شناخته می شود، نزدیک به شش فوت ارتفاع دارد و گل های کوچک سفید و توت های قرمز روشن با برگ های سبز و زرد بزرگ مخلوط شده است.

این برگ‌ها از دیرباز در طب سنتی ساموایی برای درمان بیماری‌های مربوط به التهاب از طریق تعامل با آهن در سلول‌های بدن استفاده می‌شده است.

تیمی از دانشمندان به رهبری دانشگاه ویکتوریا ولینگتون در نیوزیلند دریافتند که اثرات ضدالتهابی آن به اندازه داروهای بدون نسخه قوی است. همچنین پتانسیل درمان سرطان، بیماری های عصبی، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و همچنین COVID-19 را دارد.

صدها سال پیش، مردم ساموآ، جزیره‌ای در اقیانوس آرام جنوبی، از برگ‌های درخت ماتالاوی برای درمان انواع بیماری‌های مرتبط با التهاب استفاده می‌کردند، اما اکنون دانشمندان در حال بررسی عمیق‌تر برای درک بهتر نحوه عملکرد این درمان هستند. .

نویسنده مطالعه و مدیر گروه گیاهان و فناوری‌های پس از برداشت در سازمان تحقیقات علمی ساموآ، همراه با همکارانش، دریافت که این گیاه یک کلات آهن است، به این معنی که به راحتی به آهن متصل می‌شود.

مولیمائو ساماسونی در بیانیه‌ای گفت: «متالاوی در ساموآ به دو روش برای درمان بیماری‌های منتسب به ارواح و درمان انواع عفونت‌ها استفاده می‌شود».

به گفته محققان، شلاتورهای آهن همچنین ممکن است پتانسیل درمان اضافه بار آهن ناشی از تزریق خون را داشته باشند و همچنین به عنوان عوامل بالقوه در برابر بیماری های رایج مانند سرطان، بیماری های عصبی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت شناخته شده اند.

دو ترکیب فعال زیستی اولیه در ماتالاوی نیز در مطالعه مورد توجه قرار گرفتند: روتین و نیکوتی فلورین.

هر دو ترکیب قبلاً دارای اثرات ضد التهابی و محافظت کننده عصبی بودند.

دکتر اندرو مونکسی، از دانشگاه ویکتوریا ولینگتون، محقق دیگری که در این مطالعه شرکت داشت، گفت: «نتایج ما همچنین حساسیت حذف ژن RIM101 را به همولوگ Psychotria insularum نشان می‌دهد.

این ژن تنظیم کننده اصلی سمیت چربی است که زمینه ساز تناسب اندام است.

دکتر Molymau-Samasoni گفت: “این پروژه در ادغام دانش سنتی با انواع روش های بیولوژیکی و شیمیایی منحصر به فرد است.”

این مطالعه در Proceedings of the National Academy of Sciences، ایالات متحده منتشر شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 2 = سه