کلانتری : بحران«زلزله سی سخت» مدیریت شده است

به گزارش سلام نیوز حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد، جمعه شب در نشست با فرماندار شهرستان دنا از مدیریت بهینه مسئولین و نیروهای جهادی در زلزله سی سخت گفت.

کلانتری گفت: زمین لرزه سی سخت تاکنون ۶۳ مصدوم برجای گذاشته است و تاکنون ۲۵ نفر از مصدومان برای درمان به بیمارستان یاسوج منتقل شده و بقیه توسط کادر درمان در سی سخت مداوا شدند و خدا را شکر تحت کنترل است.

وی افزود: کانکس‌هایی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) وارد استان شده که به زودی کمپ یا شهرک کانکسی برای اسکان موقت ایجاد خواهد شد.

کلانتری با تاکید بر اینکه بارش باران و شرایط جوی امدادرسانی را با مشکل رو به رو کرده است، گفت: وضعیت مردم زلزله زده را به شکل میدانی رصد کرده و پیگیر نیازهای آن ها هستیم.

ایشان با بیان اینکه ساماندهی کمک‌ها و عدالت در توزیع امکانات انجام شود، گفت: همه نیازمندی‌ها از جمله چادر و امکانات اولیه تحویل خانوارهای آسیب دیده شده است.

این استاندار ادامه داد: خانه‌های مردم ان شاالله بهتر و محکم‌تر از قبل ساخته می شوند .

وی تاکید کرد:خدمات رسانی و همدلی و انسجام در زلزله سی سخت در کشور بی نظیر بود.

کلانتری با اشاره به سرعت لازم در آوار برداری گفت: تا پایان اسفند این کار انجام می شود و بعذ از آن احداث و ساخت و ساز مجدد آغاز شود.

ایشان در پایان اشاره کرد: برای آواربرداری باید مناطق شهری را ناحیه بندی و محور بندی کرد . هیچ کندی و توقفی در فرایند آواربرداری و ساخت و ساز قابل قبول نیست.

وی همچنین عنوان کرد که هم اکنون اقلام امدادی از جمله چادر، پتو و بسته‌ های امدادی بین مردم در حال توزیع است‌.

پیشتر محمد حسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر نیز در نشست خبری در خصوص این زمین لرزه  اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه  نیروهای هلال احمر در تاریکی شب عملیات سنگینی را انجام دادند. طبق ارزیابی نیروهای اعزامی به محل حادثه، 121 روستا در گیر حادثه و زلزله شدند.

وی با اشاره به خانه‌های هلال احمر در مناطق روستایی افزود: در این خانه‌ها آموزش‌های امدادی انجام می‌شود و در حوادث روستاها آخرین مناطقی هستند که به آنجا امدادرسانی می‌شود و اگر آموزش به روستاییان داده شود میزان خسارت‌ها کاهش می‌یابد و سرعت عملیات امدادگران و رسیدگی بیشتر انجام می شود.

گفتنی است زلزله اخیر سی سخت در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد ، ۱۹کیلومتری کمه در استان اصفهان و ۲۴ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد رخ داد.

این زمین لرزه در شهرهای یاسوج، گچساران و دهدشت هم احساس شد.

بیشتر بخوانید:دست هایی به دنبال متهم سازی ایران در انفجار کشتی صهیونیستی!

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = چهل نُه