کمپین مسلمانان در سوئد ،رسیدگی به وضع کودکان در خانواده ها را بررسی کرد

 درحالی دولت سوئد ادعاهای مبنی بر ربودن کودکان مسلمان توسط برخی آژانسها را غیرواقع میداند با این حال چندین خانواده پناهنده در سوئد کمپین « ربودن کودکان مارا متوقف کنید» را به راه انداخته است.

گزارش: سارا نصغی

این خانواده ها اعلام کرد: سازمان اداره اجتماعی معروف به «سوسیال» به بهانه شرایط خانواده ها برای نگهداری از کودکان، کودکان را از والدینشان جدا می‌کنند.

بسیاری از پناهندگان در سوئد از اقدام این سازمان شکایت کردند که آنها از داشتن فرزندان خود محروم کردند. آنها این اقدام را آدم ربایی دانستند.

در چند روز گذشته، کاربران شبکه اجتماعی ده ها داستان درباره ربودن کودکان به همین شکل منتشر کردند.

اواسط هفته گذشته صدها پناهنده دربرابر پارلمان سوئد در استکهلم برای محکوم کردن این سازمان تظاهرات کردند. این خانواده بر ادامه حرکت خود تا رسیدن به خواسته شان در بازگرداندن کودکان تاکید کردند.

ایهاب عبدربه، وکیل و فعال حقوقی مقیم سوئد میگوید: قانون سوئد اجازه میدهد که زمانی که خطر جدی یا سوء رفتاری ناشی از محیط کودک یا خود کودک وجود دارد، کودکان از خانواده ها گرفته شود.

وی افزود: تصمیم این سازمان نهایی نیست، اما تصمیم نهایی را دادگاه اعلام میکند که همیشه این امکان وجود دارد که ثابت کنیم که خطری متوجه کودکان نیست و بدرفتاری توسط والدین انجام نمیگیرد و کودکان بازگردانده شود. وزارت امور خارجه سوئد نیز در این باره اعلام کرد: این اطلاعات نادرست و گمراه کننده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = هشت