گردان حزب الله عامل ترور نافرجام الکاظمی را معرفی کرد

گردان حزب الله عراق از کشف حقیقت ماجرای ترور نافرجام مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خبر داد و گفت که این ماجرا کلا یک نمایش است.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز از العالم ،محمد محیی، سخنگوی گردان حزب الله به شبکه خبری العالم گفت: همه بخش های این نمایش در سازمان جاسوسی آمریکا طراحی شده و الکاظمی صرفا یکی از بازیگران این نمایش است.

سخنگوی گردان حزب الله درباره اهداف ترور الکاظمی گفت: این نمایش تلاشی است برای نجات الکاظمی از پیامدهای جنایت بزرگی که در حق معترضان مرتکب شده و ترفندی است برای دور زدن اعتراضات فراگیر مردمی به ترفندهای مزورانه الکاظمی و آمریکا و برخی طرف های منطقه ای و داخلی.

وی افزود: “دیگر هدف این نمایش، ضربه زدن به وحدت و تجمع بزرگ مردمی در مراسم تشییع شهدای تظاهرات به رهبری رهبران گروه های مقاومت، مخصوصا که شخص دبیر کل گردان حزب‌الله پیشاپیش تشییع کنندگان در این مراسم شرکت کرده بود.”

محمد محیی در ادامه گفت: “آنها سعی کرده اند با راه انداختن این نمایش، وضعیت الکاظمی را از مجرمی که باید محاکمه شود به یک قربانی تغییر دهند در حالی که ملت عراق چیزی جز حقوق خود را مطالبه نکرده بودند و این تظاهرات صرفا یک حرکت مسالمت آمیز با خواسته های مشخص بود”.

وی خاطرنشان کرد که تلاش برای ترور الکاظمی یک بازی شناخته شده آمریکایی است.

سخنگوی گردان حزب الله فعال نشدن سامانه پدافند هوایی نصب شده در سفارت آمریکا را گواه این مدعا دانست و گفت که این سامانه هر بار به هر دلیل کوچک و بزرگی فعال می شود و اهالی بغداد را ناراحت می کند.

محمد محیی تصریح کرد که گردان‌های حزب الله عراق آمریکا را عامل این عملیات مزورانه می داند؛ این کشور قصد دارد عراق را دستخوش فتنه کند و برای این کار گروه های مقاومت و رهبران آن را هدف قرار داده و آنها را متهم می کند.

وی افزود ما هم شخص الکاظمی را متهم می کنیم زیرا او هر بار یک نوع بحران ایجاد می کند. او در بحران سازی مهارت دارد و برای منحرف کردن اذهان از خواسته های ملت عراق، هر بار یک ماجرا را خلق می کند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + 8 =