گردان های قسام: آزادی اسرا نزدیک است

 گردان‌های «القسام» شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) به مناسبت دهمین سالگرد توافق بزرگ تبادل اسرا (شالیت) با انتشار عکسی به اسرای فلسطینی وعده آزادی نزدیک را داد.

گزارش: آیات زین الدین

به گزارش سلام نیوز به نقل از پایگاه شبکه الکوثر، گردان‌های «القسام»  امروز دوشنبه خطاب به اسرای در بند رژیم صهیونیستی اعلام کرد: اسرای ما… زمان آزادی شما نزدیک  است.

در اکتبر ۲۰۱۱ طی توافقی معروف به شالیت یا «وفاء الاحرار» هزارو ۲۷ اسیر فلسطینی در مقابل نظامی صهیونیست «گلعاد شالیت» معاوضه شدند.

رژیم صهیونیستی قرارداد شالیت را یک فاجعه و شوک می‌داند که اثر آن با گذشت یک دهه هنوز از بین نرفته است.  

در روزهای اخیر و در پی تشدید اقدامات سرکوبگرایانه رژیم صهیونیستی علیه  اسیران فلسطینی ، تاکنون بیش از ۲۵۰ اسیر فلسطینی دست به اعتصاب غذا زده‌اند و قرار است طی روزهای آینده شماری بیشتری از اسرا به آن‌ها ملحق شوند.

دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه نیز در روزهای گذشته اعلام کردند، اسیران فلسطینی در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های رژیم صهیونیستی که دست به اعتصاب غذا زده اند  تنها نیستند و به هر قیمتی شده از آنان دفاع خواهند کرد.

بر اساس آمار هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطینی، ۴۸۵۰ فلسطینی از جمله ۲۲۵ کودک و ۴۱ زن  در اسارت رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که ۵۴۰ نفر از آن‌ها تحت بازداشت اداری(بدون تفهیم اتهام) هستند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هفت × 4 =