گسترش مزارع عمودی و طبقه‌ای در جهان ؛ حرکتی به سمت تحقق حقوق بشر و اعتدال غذایی در قرن آینده

برج غذایی کشت مواد گوناگون به نام شنژن یک مزرعه 51 شامل طبقه هیدروپونیک در چین است،که امیدها را درباره اینکه بتواند به رفع ناامنی غذایی کمک کند، زنده کرده است.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز از آنجایی که این مزارع سرپوشیده است به خاک متکی است و از سوی دیگر قدرت تبدیل آفتاب به انرژی به عنوان یک صنعت نو در این مزرعه مطرح شده است که در حال تبدیل شدن به یک استراتژی برای مقابله با ناامیدی و افزایش سطح توسعه و کیفیت زندگی است.

یک دانشگاهی که دستاوردهای کشاورزی عمودی را به ارتفاعات بالاتر برده است در کلان شهرهای چین نیز در حال گسترش است و توانسته است در این زمینه کمک کننده باشد. 

کارلو راتی، معمار که آزمایشگاه شهر حسی MIT را اداره می‌کند، یک مزرعه 51 طبقه را برای مرکز فناوری شنژن چین پیشنهاد می‌کند که در آن یک مزرعه هیدروپونیک عمودی در بزرگی در داخل آن قرار دارد که می‌تواند محصولاتی مانند سبزیجات سالاد، توت‌ها و گوجه‌فرنگی را برای تغذیه 40000 نفر تولید کند. 

برج پیشنهادی که شامل سایر امکانات رفاهی مانند فضای اداری، سوپرمارکت و فودکورت می‌شود، برای دفتر مرکزی جدید وومارتین‌ها از هایپرمارکت‌های چینی در فهرست نهایی قرار گرفته است.

این یکی از ایده‌ها برای توسعه مزارع است، زیرا پیشرفت‌ها در فناوری هیدروپونیک و ایروپونیک به این امکانات داخلی اجازه می‌دهد تا با استفاده از زمین و آب کمتر، محصولات با عملکرد بالاتر تولید شوند. مزارع عمودی برای رشد کارآمدتر محصولات در نظر گرفته شده اند – چیدن آنها در سینی ها یا کاشت های عمودی در شرایط کنترل آب و هوای داخلی، و استفاده از الگوریتم ها و سایر فناوری ها برای بهینه سازی نور و شرایط رشدو ایجاد امنیت غذایی و اجتناب از فقر غذایی را موجب میشود. 

در انگلیس Shockingly Fresh انتظار دارد در اولین مزرعه عمودی خود سالانه حدود 2 میلیون راس سبزی برگی بکارد. و AeroFarms در نیویورک، نیوجرسی – که به عنوان بزرگترین مزرعه عمودی جهان در سال 2016 افتتاح شد – هر سال حدود 2 میلیون پوند غذا در تاسیسات 70000 فوت مربعی خود پرورش می دهد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = سه