گفت‌وگوی وزرای خارجه چین و عربستان درباره توافق هسته‌ای

وزرای امور خارجه چین و عربستان سعودی در گفت و گویی تلفنی علاوه بر موضوعات دوجانبه، به موضوع توافق هسته ای و اجرایی شدن آن پرداختنند.

گزارش: علی صمدی

به گزارش سلام نیوز از خبرگزاری شینهوا، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در گفت و گویی تلفنی با فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفت: چین موضع معقولانه و منصفانه ای در قبال مسئله هسته ای ایران دارد و نسبت به اجرای مقررات بین المللی عدم اشاعه تسلیحات هسته ای و برقراری امنیت و ثبات در خاورمیانه متعهد است، بدون این که منافعی خودخواهانه یا ملاحظاتی ژئوپلیتیکی در این زمینه در نظر داشته باشد.
بنا بر گزارش العالم،وانگ یی با گفتن این که چین نگرانی بجای عربستان سعودی را درباره حفاظت از امنیت ملی اش درک کرده و از آن حمایت می کند، بیان کرد: برجام[توافق هسته ای] دستاورد مهمی در چندجانبه گرایی است.
او افزود: چین به ایفای نقشی سازنده در پیش برد مذاکرات از سرگیری اجرای توافق هسته ای ادامه خواهد داد.
فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی، نیز در این گفت و گو خاطرنشان کرد، عربستان اهمیت زیادی برای نقش منحصر به فرد چین در زمینه مسئله هسته ای ایران قائل است و انتظار دارد چین نقش مهمی در پیش برد از سرگیری توافق هسته ای و حل و فصل جامع و پایدار مسئله هسته ای ایران داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


9 − هشت =