یک معترض در تیراندازی نیروهای امنیتی عراق در بغداد کشته شد

براثر تیراندازی نیروهای امنیتی عراق به سوی معترضان به نتایج انتخابات این کشور در نزدیکی منطقه سبز بغداد یک نفر کشته شد.

یک معترض در تیراندازی نیروهای امنیتی عراق در بغداد کشته شد

به گزارش سلام نیوز یکی از مسئولان اداره بهداشت بغداد پایتخت عراق امروز شنبه به خبرگزاری آناتولی گفت: یک معترض عراقی که در تظاهرات علیه نتایج انتخابات این کشور در تیراندازی نیروهای امنیتی در نزدیکی «الجسرالمعلق» در بغداد زخمی شده بود، جان خود را از دست داد.

وی افزود: همچنین در درگیری میان نیروهای امنیتی و معترضان 30 نفر از نظامیان و 15 معترض زخمی شدند.

نیروهای امنیتی عراق برای پراکنده کردن معترضان به نتایج انتخابات اخیر این کشور به سوی آنها تیراندازی و از ورود آنها به منطقه سبز ممانعت کرده‌اند.

در واکنش معترضان نیز به سوی نیروهای امنیتی عراقی سنگ پرتاب کردند.

برخی گروه‌های شیعه با نفوذ عراقی در اواخر ماه گذشته هشدار دادند که اقدام بر اساس این نتایج صلح داخلی عراق را به خطر می‌اندازد، این هشدار باعث نگرانی‌هایی در مورد احتمال آغاز جنگی داخلی در عراق شد.

ائتلاف الفتح که چتری سیاسی برای گروه‌های مسلح است، از بزرگترین بازندگان انتخابات اخیر است، این ائتلاف در حالی که در انتخابات سال 2018 با کسب 48 کرسی، دوم شده بود، در انتخابات اخیر تنها 16 کرسی به دست آورد.

بر اساس نتایج غیررسمی انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق که دهم اکتبر برگزار شد، جریان صدر به رهبری مقتدی صدر با کسب 73 کرسی، بیشترین تعداد کرسی‌ها را در پارلمان این کشور به دست آورد. ائتلاف تقدم به رهبری محمد الحلبوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان دومین حزب بزرگ و ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی نخست‌وزیر اسبق عراق نیز سومین حزب بزرگ در پارلمان این کشور شده‌اند.

اعتراضات گسترده در عراق که از ابتدای اکتبر 2019 آغاز شده و یک سال ادامه داشت، به برکناری دولت عادل عبدالمهدی در اواخر همان سال منجر شد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه + = 14