۴ درصد از سهام آرامکو به صندوق دولتی عربستان رفت

 عربستان از الحاق 4 درصد از سهام شرکت آرامکو به صندوق سرمایه گذاری دولتی خبر داد.

گزارش:سارا نصغی

به گزارش سلام نیوز از الخلیج الجدید، «محمد بن سلمان» ولیعهد  سعودی گفت: «انتقال این سهام بخشی از استراتژی عربستان در راستای چشم‌انداز 2030 است».

ولیعهد جوان در این خصوص گفت که دولت پس از فرآیند الحاق آرامکو همچنان بزرگترین سهامدار آرامکوی عربستان است زیرا بیش از 94 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد.

پیش از این قرار بود آرامکو با عرضه عمومی سهام خود در بورس نخستین گام را به سمت خصوصی شدن بردارد.

بن سلمان که ریاست هیئت مدیره صندوق سرمایه گذاری دولتی را بر عهده دارد، در سال 2017 از فروش بخشی از سهام آرامکو و عرضه آن خبر داد.

اخیرا نیز  روزنامه آمریکایی به نقل از منابع سعودی اعلام کرد که شرکت آرامکو عربستان سعودی به دنبال فروش 50 میلیارد دلار از سهام خود است.

روزنامه آمریکایی تاکید کرد که این شرکت دولتی با مشاوران خارجی درباره فروش میزان بیشتری سهام در بازار عربستان سعودی و همچنین عرضه سهام در بازار کشورهایی مانند لندن، سنگاپور یا بازارهای سهام دیگر مذاکراتی داشته است.

منابع آگاه با استراتژی شرکت آرامکو تاکید کردند که این شرکت به دنبال فروش 50 میلیارد دلار از سهام خود است که در ارزیابی‌های فعلی 2.5 درصد از سهام شرکت خواهد بود.

همچنین این موسسه (9 آوریل) اعلام کرد طی معامله‌ای به ارزش 12.4 میلیارد دلار، 49 درصد سهام دارایی‌های خط لوله آٰرامکو را به کنسرسیومی با محوریت شرکت آمریکایی گلوبال انرژی پارتنرز واگذار کرده است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = چهار