♦تحقیقات«ساختگی بودن ویروس کرونا»به چه نتیجه ای رسید؟

به گزارش سلام نیوز به نقل از سازمان بهداشت جهانی، محققین چندی پیش تحقیقات رسمی خود را برای بررسی ساختگی بودن ویروس کرونا آغاز کرد و حالا نتایج آن مشخص شده است.

طبق یافته‌های اولیه مامورین سازمان بهداشت جهانی برای بررسی منشا ویروس سارس-کووید-2 بسیار بعید است که این همه‌گیری به دلیل نشت عمدی و یا غیرعمدی این ویروس از انستیتوی ویروس شناسی ووهان شروع شده باشد.

IFLScience نوشت: ماموریت سازمان بهداشت جهان توسط یک تیم بین المللی از دانشمندان متخصص در ویروس شناسی، بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و بیماری‌های همه‌گیری رهبری و هدایت می‌شود. این تیم در تاریخ 14 ژانویه وارد چین شد و پس از دو هفته قرنطینه، آنها توانستند از سایت‌های اصلی که مشکوک مکان‌های اولیه شیوع بودند، بازدید نمایند.

آغاز شیوع بیماری کووید-19 از آزمایشگاهی در ووهان،احتمالی ضعیف است

تیم بررسی سازمان بهداشتی جهانی می‌گوید که احتمالا آغاز شیوع بیماری کووید-19 از آزمایشگاهی در ووهان بسیار کم می‌باشد. این تیم در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه 9 فوریه، این نکته را خاطر نشان کردند که درحال حاضر هیچ مدرک محکمی درمورد گسترش کووید-19 در ووهان قبل از دسامبر 2019( یعنی هنگام گزارش اولین مورد بیماری) پیدا نکرده‌اند.

آنها همچنین می‌گویند این ویروس به احتمال زیاد منشا طبیعی دارد و از یک گونه حیوانی به درون انسان منتقل شده است، گرچه هویت آن حیوان (علیرغم حدس‌ها درباره خفاش ها) فعلا یک راز باقی مانده است.

انستیتوی ویروس شناسی ووهان توسط برخی از افراد مانند برخی از مقامات ارشد دولت ترامپ به نشت ویروس در جامعه به صورت عامدانه متهم شده است. این آزمایشگاه پیش از شیوع ویروس کووید-19، درحال پژوهش درباره ویروس‌های کرونا تقریبا مشابه بود که برخی آن را تلاشی برای ساخت سلاح‌های بیولوژیکی می‌دانستند. با اینحال، این تیم بررسی گفته است که بعید به نظر می‌رسد که شیوع این ویروس کار دست انسان بود و همه علائم نشان می‌دهد که ویروس منشا طبیعی داشته است.

تخمین زده می‌شود که نزدیک‌ترین نیای مشترک (MRCA) تمامی کروناویروس‌ها تا ۸۰۰۰ سال قبل از میلاد وجود داشته‌است، اگرچه برخی از مدل‌ها تا ۵۵ میلیون سال یا بیشتر را نیز ذکر می‌کنند که این نشان از همبستگی طولانی مدت با خفاش‌ها دارد.

نخستین کروناویروس‌های کشف شده مورد مربوط به ویروس برونشیت عفونی مرغی بوده‌است. سپس دونوع انسانی ۲۲۹ئی (HCoV-229E) و اوسی۴۳ (HCoV-OC43) که منجر به سرماخوردگی در انسان می‌شود نیز کشف شد.

درباره ی ameri

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


یک + = 8