♦داود عامری /رژیم صهیونیسم  ناقض صلح و حقوق بشر در جهان

به گزارش سرویس تریبون سلام نیوز ،دکتر داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی اظهار داشت رژیم صهیونیستی  همواره در صدد است  که  بر خلاف قواعد و ضوابط حقوقی و بین المللی جمعی از ساکنان فلسطین از محله الشیخ جراح قدس اشغالی به سایر مناطق کوچ اجباری بدهد. اقدامی که باعث شده است درگیری ها و منازعاتی در این سرزمین شکل بگیرد.

جنایات رژیم صهیونیستی در آخرین روزهای ماه رمضان در سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف که موجب به خاک و خون کشیدن تعداد زیادی از مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین شده است،  احساسات هر انسان آزادی خواه و بشر دوست را جریحه دار کرد.

حرکات اخیر صهیونیست ها برای کوچ اجباری فلسطینیان از قدس و به ویژه حملات وحشیانه آنان در غزه که موجب کشته و زخمی شدن صدها زن و کودک بیگناه شده است، دل هر آنسان آزادی خواه و بشر دوستی را به درد آورده است و چهره سیاه، واقعی و ضد بشری صهیونیست‌ها و غربی‌ها و حقوق بشر آمریکایی را به دنیا نشان داده است.

افزایش اقدامات خشونت بار در فلسطین اشغالی طی روزهای اخیر  علی رغم واکنش های متعدد کشورهای جهان در نکوهش آن، سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل را بر آن داشت نسبت به این اقدامات غیر انسانی و خلاف موازین حقوق بین الملل، اعتراض نموده و از رژیم صهیونیستی جهت کنترل اوضاع درخواست همکاری نماید.

دبیرکل سازمان ملل متحد به عنوان مهمترین شخصیت این سازمان جهانی، باید تمام  تلاش های خود را برای جلوگیری از نقض حقوق مردم مظلوم فلسطین و نوار غزه به کار برد و از ظرفیت های این سازمان و موسسات وابسته به آن برای امدادرسانی و حمایت از قربانیان و مناطق آسیب دیده انجام دهد.

 لازم است تا با فعال کردن رویه ویژه در ایجاد پرونده حقوق بشری نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی، از سوی آن سازمان و شخص دبیر کل، نشانی پرافتخار از پایبندی به آرمان‌های بشری به عنوان یک گفتمان مشترک و نیز پرهیز از سیاست های دوگانه در میدان حقوق بشر و حقوق بشر دوستانه در موازین بین الملل خواهد بود.

 از سویی از تمامی آزادی خواهان، نخبگان و سازمان های دولتی و غیردولتی تقاضا داریم در مقابل اینگونه جنایات ساکت ننشیند و با اقدامات متناسب ضمن افشاگری و محکومت این جنایات، توقف اقدامات یکجانبه دولت غاصب اسرائیل علیه فلسطینی‌ها را تا احقاق حقوق واقعی و دائمی آنان پیگیری نمایند.

لازم است فلسطینیان بر خواستۀ به حق خود استوار بمانند و در این راه دست از مقاومت نکشند و بدانند که پیروزی با حق است و انسان های آزادی خواه و ملت های آزاده همواره در کنار آنها خواهند ماند.

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار + 7 =