♦دکتر پاک آئین:برای استقرار صلح باید تروریسم را ریشه‌کن کرد

 

به گزارش سلام نیوز دکتر محسن پاک آئین دیپلمات و سفیر سابق ایران در باکو،امروز (سه شنبه) در همایش مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی گفت:کشورهایی که مدعی صلح هستند تا زمانی که دست از حمایت تروریسم بر ندارند، نمی توانند کار مثبتی از پیش برند.برای استقرار صلح باید تروریسم را ریشه‌کن کرد.

وی در ادامه افزود: سردار سلیمانی قویا معتقد بود از عوامل مخالف صلح همین گروه‌های تکفیری و تروریستی هستند که توسط آمریکا خلق و تجهیز شده و با پول حکام سعودی رشد کرده‌اند و با پشتوانه رژیم صهیونیستی به میدان آمده‌اند.

پاک آئین ادامه داد: اولویت اصلی سردار مقابله با تروریسم بود. او موجبات و زمینه صلح عادلانه را در کشورهای پیرامون و در غرب آسیا فراهم کرد. امروز گروه‌های تکفیری مجدد توسط آمریکا در حال احیا هستند. خروج نیروهای آمریکایی از منطقه و افغانستان بسیار مرتبط است با انتقال گروه های تروریستی و تلاش برای بازسازی و تجدید قوای آنها .
آمریکا از یک سو نیروهای نظامی خود را کاهش می دهد اما از سوی دیگر نیروهای تروریستی به نیابت از آمریکا در منطقه رشد می‌کنند؛ که باعث بی ثباتی می شوند.

این دیپلمات برجسته در آخر تاکید کرد: امروز این اتفاق افتاده و این گروه هایی که به دست سردار سلیمانی از بین رفته بودند، در حال رشد مجدد هستند. کشورها باید مراقب به این دسیسه‌های آمریکایی باشند .

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 6 = دوازده