♦نازنین کریم /صلح و عدالت و ساختارهای آسیب ساز

 

به گزارش سلام نیوز :دکتر  محقق و پژوهشگر مسایل فرهنگی و اجتماعی) گفت: صلح و عدالت حق خدادای است اما در جهان شاهد قساوت و ظلم و نابرابری و تبعیض  هستیم.
وی گفت: بی عدالتی می تواند از بسیاری جهات شکل بگیرد. بی عدالتی می تواند از بسیاری جهات شکل بگیرد. این می تواند از طریق تصرف کشورها ، سواستفاده از مردم باشد. زنان ، کودکان اما احساس می کنم امروز اتفاقی افتاده است و افراد بیشتری از معاهده سازمان ملل متحد که آن را تشکیل داده اند بهره مند می شوند و سایر کشورها نیز به طور قطع از آن بهره مند می شوند. ما تصویری از بی عدالتی هایی نداریم که در آن زمان به ما وارد شده بود.
وی افزود: بی عدالتی بیش از حد در جریان است ، خصوصاً امروزه. سیستم قضایی سرنوشت شما را فقط به دلیل رنگ و مذهبی مانند اسلام تعیین می کند. ما قبلاً تصمیم گرفتیم که بیشتر افرادی که حجاب دارند ستمدیده هستند ، افراد ریش دار تروریست هستند. بنابراین رسانه ها نقش بزرگی در ایجاد بی عدالتی یا ایجاد صلح در جهان دارند.  وی در پایان گفت: آیین اسلامی همه انواع تبعیض ها را نه تنها از نظر نژادی بلکه اقتصادی و اجتماعی رد می کند. تنها تفاوت مهم در بین انسانها رذالت و نیکوکاری است.

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


6 × = شش