♦پژوهشگر تونسی/ بر صلح و عدالت در اندیشه امام خامنه ای دام ظله تاکید کر د

مریم مقداد  از محققین و پژوهشگران تونسی بر اندیشه امام خامنه ای (دام ظله)اشاره کرد و گفت :عدالت پایه و اساس جامعه اسلامی به شمار می رود و بدون آنها جامعه از هم می پاشد.
وی گفت: بحران هایی که امت مسلمان در آنها بسر می برد ، نشات گرفته از نبود صلح و عدالت و شدت گرفتن ظلم و فساد است.برای آزاد شدن امت مسلمان باید انقلابی در ارزش ها و مفاهیم صورت گیرد و یک عزم و  اراده واقعی برای خارج شدن از سلطه استکبار وجود داشته باشد و ابزارهای قدرت را از چنگ ستمکاران  بیرون کشید و حاکمیت را بر اساس عدالت و صلح در چارچوب ارزش های اسلامی برپا کرد. این همان چیزی است که جمهوری اسلامی ایران در صدد تحقق بخشیدن به آن است .
ایشان افزود: هر کس حرکت و مواضع رهبر معظم انقلاب را دنبال کند، به خوبی در می یابد که تحقق یافتن عدالت و صلح نه تنها هدف مدنظر جمهوری اسلامی ایران بلکه هدف موردنظر تمام جهان به ویژه مستضعفان است.
وی ادامه داد رهبر انقلاب اسلامی همواره به دنبال تحکیم ارزش ها و اصول انقلاب اسلامی و برخوردار شدن از توان لازم جهت دفاع از امنیت ملی خود و گسترش صلح در جهان با ارائه حمایت های لجستیکی  و همچنین تلاش برای تحقق یافتن وحدت در میان امت مسلمان و حل و فصل مشکلات جهان اسلام بوده است.
وی در پایان اشاره کرد که عدالت پایه و اساس جامعه اسلامی به شمار می رود و بدون آنها جامعه از هم می پاشد و تعادل در جهان دچار اختلال می شود. این مشکل جهان امروز است که در آن شاهد قلدرمآبی و ظلم و ستم استکبار در چارچوب جنگ و غارت و چپاول ثروت ها هستیم که شکاف عمیقی میان کشورهای جهان به وجود آورده است و جعلی بودن نظم نوین جهانی و تمدن غرب را در هنگام شیوع ویروس کرونا به منصه ظهور رساند .

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه + 6 =