♦ ابطال مصوبه مزد کارگران و افزایش بیکاری

به گزارش سلام نیوز حمیدرضا صالحی، نایب رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران در گفت وگو با سلام نیوز با اشاره به احتمال ابطال مصوبه مزد کارگران در دیوان عدالت اداری، گفت: قطعا اگر این اتفاق رخ دهد  فشار مضاعف  به کارفرمایان وارد می شود.

نتیجه این فشارها تعطیلی بنگاه های اقتصادی و خروج سرمایه و در نتیجه تشدید بیکاری و معضلات اجتماعی است.

او افزود: باید پذیرفت که کارگران هم در این شرایط دشوار اقتصاد دچار مشکل و گرفتاری های زیادی شده اند اما تولیدکننده مقصر این وضعیت نیستند و نباید فشار مضاعف به آنها هم وارد کرد. 

نایب رییس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: زیر فشار گذاشتن تولیدکننده برای پرداختن هزینه تورم باعث می شود که او هم دست به تعدیل کارگران و در نهایت خروج سرمایه از ایران بزند. زیرا آستانه تحمل تولیدکننده هم سقفی دارد و نمی شود از او انتظار داشت که بار گرفتاری های اقتصادی و تورم سنگین را به دوش بکشد.

صالحی با بیان اینکه نتیجه فشارهای سنگین به تولیدکننده منجر به تعطیلی بنگاه های اقتصادی و کسب کارها و خروج سرمایه و گسترش بیکاری و فقر و معضلات اجتماعی می شود، عنوان کرد: باید با نشست های سه جانبه گرایی بین نماینده کارفرمایان، کارگران و دولت برای این موضوع و اینکه در انتهای سال با مشکلاتی مواجه نشویم چاره ای اندیشیده شود.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− 3 = یک