♦ زمین با کرونا گرم تر شد!

کارشناسان مرکز ملی تحقیقات جوی آمریکا متوجه یک تأثیر غیرمنتظره همه گیری کرونا بر آب و هوای کره شده اند.

به گزارش سلام نیوز به نقل از اسپوتنیک دانشمندان آمریکایی اعلام کردند کاهش انتشار آلاینده ها منجر به گرم شدن اندک هوا شده است.

محققان دلیل گرم شدن کوتاه مدت جو زمین را این واقعیت می دانند که آئروسل های منتشر شده در اتمسفر جلوی نور خورشید را می گیرند ، اما قرنطینه در سراسر جهان منجر به کاهش غلظت ذرات معلق در هوا شده است. در نتیجه ، گرمای بیشتر خورشید به ویژه در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا و روسیه به سطح کره زمین رسیده است.

دمای برخی از قسمتهای سطح زمین در بهار سال گذشته به طور متوسط به میزان  ​​0.1-0.3 درجه سانتیگراد بالاتر از آنچه از شرایط آب و هوایی غالب انتظار می رود، است. این افزایش در مناطقی که با سطح بالایی از میزان انتشار آئروسل مشخص می شوند (0.37 درجه) بیشتر قابل توجه و محسوس است.

در حالی که ذرات معلق در هوا تمایل به روشن کردن ابرها و بازتاب گرما از خورشید به فضا دارند ، دی اکسید کربن (گاز کربنیک)  و سایر گازهای گلخانه ای تاثیر عکس را دارند و گرما را در نزدیکی سطح سیاره گرفته و دمای کره زمین را افزایش می دهند. انتظار می رود کاهش اندک انتشار دی اکسیدکربن اثر طولانی مدت بر گرم شدن کره زمین (گرمایش جهانی) داشته باشد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = پانزده