♦ همایش”مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی “افتتاح شد

 

به گزارش سلام نیوز کنفرانس بین المللی مکتب شهید سلیمانی و تمدن نوین اسلامی با حضور اندیشمندان و نخبگان ایران و جهان از روز یکشنبه بیست و ششم بهمن ماه، از ساعت ۱۸ بعد از ظهر در چهار پنل به صورت برخط و به میزبانی مجمع جهانی صلح اسلامی ، آغاز به کار کرد.

در این کنفرانس که نخبگان از ۶۲ کشور جهان حضور به هم رساندند، بیش از ۱۳۰ دیدگاه و مقاله ارائه شد . از آن میان ۴۲ دیدگاه در قالب 《۴ نشست موضوعی》 در چهار روز متوالی در دسترس مخاطبین قرار خواهد گرفت.

شروع افتتاحیه با سخنانی از دکتر داوود عامری رئیس انجمن رهپویان فرهنگی ایرانیان و دبیرکل کنفرانس بود.
دکتر عامری در بخشی از بیانات خود تاکید کرد: شهید سلیمانی مسلمانی بود که به پیامبر مکرم اسلام اقتدا کرد او با تأسی به ائمه معصومین و امام امت خویش تلاش کرد مسلمان شایسته باشد. او در مقابل ظلم و ستم ایستادگی نمود . سلیمانی تلاش کرد همه زندگی خویش را وقف اسلام و مسلمین کند
ایشان افزودند شهید سلیمانی با اخلاق و رفتار خود محبوب دلها شد او از هیچ صحنه خطری نهراسید و نشان داد چگونه یک مسلمان با اراده و ایستادگی می تواند الگو ساز باشد به همین جهت توسط رهبر معظم انقلاب قهرمان ایران و امت لقب گرفت.

کنفرانس با سخنانی از حاج شیخ نعیم قاسم ،جانشین دبیرکل حزب الله لبنان ادامه یافت.
وی شهیدسلیمانی را الگوی بسیار بزرگ در جهان اسلام دانستند که توانست با طرح‌های خود مرحله جدیدی از مقاومت را در منطقه پی ریزی نماید. استمرار خط مشی مقاومت وپیگیری مجدانه وی در تقویت و پابرجایی محور مقاومت سرنوشت‌ساز بوده است.
وی ضمن برشماری ۶ گام مهم سردار سلیمانی در شکل گیری و تقویت روحیه مقاومت، تصریح کرد: شهید سلیمانی مقاومت را از یک اقدام داخلی و ملی در ایران به یک اقدام جهانی در سراسر دنیا تبدیل کرد؛ بدون آنکه در ویژگی ها،رویکرد و عملکرد گروه‌های مختلف درون کشورها مداخله نماید یا اثر بگذارد.

در ادامه کنفرانس، آقای دکتر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ایراد سخن کرد: بر اساس آموزه های مقام معظم رهبری و اندیشه‌های ایشان معنویت و عقلانیت از پایه های مهم تمدن نوین اسلامی است. اصل اول این تمدن ایمان به اسلام و ارزش های توحیدی و اصل دوم تمدن اسلامی، همراه با عقل، کتاب مقدس و سنت است.
شهید سلیمانی شخصی بود که به هر دوی این اصول پایبند بود و به آنها توجه فراوانی داشت.

این همایش مجازی طی روزهای آتی تا ۲۹ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× پنج = 40