درخواست روسیه در امداد به کودکان “اردوگاه ال-هول” سوریه

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از خبرگزاری روسی  Tacc، روسیه از جامعه جهانی درخواست کرد تا کودکان اردوگاه ال-هول در سوریه را نجات دهند.

«گنادی کوزمین» معاون نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل گفت که جامعه جهانی باید جان ده ها هزار کودک در اردوگاه پناهجویان ال-هول در سوریه را نجات دهد.

این دیپلمات روسی در یک کنفرانس ویدیویی باز شورای امنیت سازمان ملل متحد با موضوع “تأثیر همه گیری کوید بر تخلفات علیه کودکان در درگیری های مسلحانه” ، بر لزوم برداشتن گام های عملی برای بازگرداندن این کودکان به سرزمین های خود تأکید کرد.

کاسمین اظهار داشت که بیش از 31 هزار کودک در اردوگاه ال-هول در شمال شرقی سوریه زندگی می کنند و بیش از 6 هزار مرگ به دلیل ویروس کرونا رخ داده است.

این دیپلمات تاکید کرد ، طبق قوانین بین الملل ، از جمله کنوانسیون حقوق کودک ، همه کشورها موظف هستند شهروندان خود را برگردانند ، و اقدامات لازم را برای اطمینان از عدم تابعیت فرزندان و شهروندان خود انجام دهند.

وی تأکید کرد که مقامات روسی به طور فعال در تلاشند تا شهروندان خردسال خود را از مناطق درگیری مسلحانه به کشور خود بازگردانند و این کاری است که همه جا باید صورت گیرد. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− هفت = 2