خطیب‌زاده درباره دسترسی ایران به منابع مالی‌اش در چین یادآور شد: در چین پولی بلوکه نیست. دشمنان، رقبا و بدخواهان ملت ایران می‌خواهند مفرهای ما را ببندند. هیچ دو کشور در دنیا فارغ از مشکل نیستند. ما با روسیه و سایر کشورها چنین مشکلاتی داریم. منابعی در چین هست که برای استفاده از نیازهای ما از آن استفاده می‌شوند. این فارغ از منابع ایران در کره و ژاپن است که بلوکه شده‌اند.

خطیب زاده درباره آزاد شدن منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی ابراز داشت: منابع ایران در کره جنوبی چندین میلیارد است و مذاکرات ما برای تخصیص و آزادسازی آنها برای تامین منابع مورد نیاز در حال انجام است اما مذاکرات به کندی پیش می‌رود. وزارت بهداشت هم به شکل روزانه و منظم و هم در روند هفته‌ای یک بار، در حال رایزنی با طرف کره‌ای است.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مذاکرات به سطح مطلوب هم نرسیده است و دستاوردهای آن ناچیز بوده است، گفت: دولت کره جنوبی هرچه زودتر به تعهداتش عمل کند، برای روابط دو کشور و ملت بهتر است.

وی افزود:ایران در ساهال گدشته حق عضویت خود را ار کانال های معدود به سازمان ملل پردخته است . این مبالغ بهتر است از منابع مسدود شده کره جنوبی پرداخت گردد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 4 = بیست