لاوروف: آمریکا هیچ سندی بر ادعاهای خود علیه روسیه ارائه نمی کند

♦به گزارش سلام نیوز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که همتای آمریکایی وی «آنتونی بلینکن» در اولین ملاقات خود هیچ مدرکی برای اثبات صحت اتهامات متعدد واشنگتن علیه مسکو در سالهای اخیر ارائه نکرده است.

لاوروف ، در جریان شرکت در”ماراتن دانش جدید” ، جزئیات مذاکراتی را که وی با همتای آمریکایی خود در ریکیاویک پایتخت ایسلند چهارشنبه گذشته انجام داده بود ، بیان کرد و گفت که آنها در مورد بسیاری از پرونده ها بحث کرده اند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: من بسیار رک و صریح بودم ، بلینکن نیز چنین بود. 

وی ادامه داد : من به او یادآوری كردم كه ما همیشه از همكاران آمریكایی می خواهیم وقتی این اتهامات در سالهای اخیر علیه ما وارد شده ، حداقل یك مدرک ارائه دهند كه ثابت كند ما این اقدامات را انجام داده ایم.

لاوروف خاطرنشان كرد كه روسیه در پاسخ به این خواسته ها ، چیزی جز “پاسخهای عجیب” دریافت نكرده است .

وی تاکید کرد طرفهای آمریکایی با بیان اینكه “شما خودتان همه چیز را می دانید ، و ما نمی توانیم چیزی را فاش كنیم زیرا مخفی است” ،از زیر بار پاسخگویی در رفته اند. 

وزیر با تأکید بر اینکه روسیه در حال حاضر مواضعی را در پیش دارد که مورد احترام همگان در جهان است، افزود: آمریكایی ها در حال تحت فشار قرار دادن كشورهایی هستند كه با روسیه قرارداد همکاری های فنی و نظامی منعقد می كنند تا آنها را وادار به ترك برنامه های واردات سلاح روسی كنند و در عوض صادرات از آمریكا را به آنها تحمیل كنند.

وزیر اذعان داشت که رسیدگی به مشکلات انباشته شده در روابط بین روسیه و ایالات متحده از دوران باراک اوباما و دونالد ترامپ کار ساده ای نخواهد بود .

وی در عین حال اشاره کرد که اگر واشنگتن آماده باشد ، مسکو برای گفتگو آماده است. لاوروف تأکید کرد که روسیه به پیشنهاد ایالات متحده برای برگزاری نشست سران بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن ، روسای جمهور، مثبت نگاه می کند. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× پنج = 45