افشای طرح آمریکا علیه اکثریت ملت عراق

به گزارش سلام نیوز «سمیر عبید» دیگر نویسنده عراقی و تحلیلگر مسائل راهبردی در واکنش به اقدامات اخیر آمریکا در زمینه فروش تسلیحات و تجهیزات نظامی به رژیمهای عربستان و امارات  نوشت : عربستان سعودی و امارات متحده عربی هر دو در یک روز دو سیلی محکم از ایالات متحده آمریکا و ایتالیا دریافت کردند که به خاطر جنگ ظالمانه آنها علیه یمن است؛ واشنگتن قرارداد فروش هواپیماهای جنگنده اف – 35 به امارات را به حالت تعلیق درآورد و معامله بزرگ مربوط به فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان سعودی را هم متوقف کرد. رم نیز معامله مربوط به فروش موشک های ایتالیایی به عربستان را متوقف کرد. ما بر این باوریم که کشورهای دیگری هم اقدامات مشابهی را در آینده انجام خواهند داد.

خبر دیگر اینکه «زهره البجاری» نماینده پارلمان عراق با انتقاد از توافقات اخیر با اردن گفت : معافیت های گمرکی و مالیاتی، تسهیلات مالی و دادن نفت تقریبا رایگان به اردن، هیچ توجیهی ندارد.

وی با ابراز تعجب از عملکرد دولت عراق در این زمینه افزود: تمام کشورها به دنبال این هستند تا روابط متوازنی با همسایگان خود داشته باشند و با دیگر کشورها هم براساس منافع مشترک عمل کنند.ولی ما نمی دانیم که عراق از امتیازهایی که به اردن داده است و معافیت های مالیاتی برای کالاهای وارداتی از این کشور و نیز دادن نفت تقریبا رایگان به این کشور چه نفعی می برد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 − سه =