Times of India: افیون “عفونت قارچ زرد و کرونا ” بر جان شهروندان می تازد

♦به گزارش سلام نیوز گزارشی توسط “تایمز هند” منتشر شده است نشان می دهد كه در حال حاضر خطر پنهانی جدیدی در هند وجود دارد كه ترسناكتر از عفونت قارچ سیاه یا سفید است و آن یک یك عفونت قارچ زرد است که در صورت ترکیب با کرونا علاوه بر تنفس و گوارش ، بینایی را نیز با خطر از دست رفتن روبرو می نماید.
بر اساس این گزارش ، متخصصان اظهار داشتند که عفونت قارچ زرد  برخلاف سایر عفونت ها به دلیل تأثیر آن بر اندام های داخلی بدن ، می تواند وحشتناک تر باشد؛ زیرا قارچ زرد در داخل شروع به تکثیر کرده و باعث نشت چرک می شود  و بهبودی کند زخم ها را موجب می شود و اگر با کرونا ادغام شود می تواند بسیاز تهدید آفرین باشد.

بنابراین ، برای بیماران ضروری است که به محض شروع به مشاهده علائم ، به دنبال درمان عفونت باشند.

بر اساس گزارش ها ، اولین مورد قارچ زرد در غازی آباد هند کشف شده است و اگرچه اطلاعات زیادی در مورد این مورد در دسترس نیست ، اما پزشکان هشدار داده اند که خطر قارچ های زرد از قارچ های سیاه و سفید خطرناک تر است.

این گزارش خاطرنشان کرد که بیشتر عفونت های قارچی از این نوع به دلیل شرایط غیر بهداشتی مانند بهداشت ضعیف ، منابع آلوده از جمله غذا ، استفاده بیش از حد از استروئیدها یا داروهای ضد باکتری یا سو استفاده از اکسیژن دیده می شود.

این عفونت قارچی شروع به گسترش داخلی در بدن می کند و اندام های حیاتی را بیش از حد سنگین می کند و فرد را بی انرژی می کند و این می تواند منجر به علائمی مانند بی حالی شدید ، خستگی و غش، اختلال گوارشی ، از دست دادن اشتها ، تغییرات متابولیکی ، کاهش وزن غیرمعمول ، قرمز شدن و فرو رفتن چشم ها مبتلا کند.اگر چه این مورد در ایران وجود نداشته و در حال حاضز در هند رویت شده اما توجه به بهداشت فردی و مراقبت اجتماعی در پیشگیری از هر نوع آسیب و بیماری مربوط به کرونا ، مستقیم و غیر مستقیم ، از ضروریات است.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


شش − 3 =