♦پیش بینی مرگ یا زندگی پس از کرونا با هوش مصنوعی

به گزارش سلام نیوز به نقل از ifl science،  تحقیقات جدیدی که توسط دانشمندان دانشگاه «کپنهاگ» انجام شده، نشان داده است که هوش مصنوعی می‌تواند با دقت 90 درصدی به پیش‌بینی این بپردازد که آیا کسی پس از ابتلا به بیماری کووید-19 می‌میرد یا خیر.

هوش مصنوعی می‌تواند با دقت 90 درصد به پیش‌بینی این مسئله بپردازد که یک نفر به دلیل ابتلا به ویروس کووید-19 می‌میرد یا خیر. علاوه بر این، یافته‌های این پژوهش که در مجله «نیچر» منتشر شده است، می‌تواند به پیش‌بینی این مسئله بپردازد که چه تعدادی از افراد در بیمارستان‌ها بستری شده و یا چه کسانی به دستگاه‌های اکسیژن نیاز پیدا می‌کنند.

این مدل یادگیری که در این مطالعه توسعه یافته است، براساس داده‌های بهداشتی 3944 بیمار مبتلا به کووید-19 دانمارکی جمع آوری شده است. این مدل با درنظرگرفتن عوامل خطر و با استفاده از هوش مصنوعی الگوهایی را طراحی می‌کند که می‌تواند با دقتی زیاد به پیش‌بینی وضعیت هر فرد مبتلا به کووید-19 بپردازد.

یافته‌های این پژوهشگران همچنین نشان می‌دهد که پیش‌بینی پذیری بستری در بیمارستان و بخش مراقبت‌های ویژه تنها با استفاده از تعداد محدودی از متغیرها مانند سن، جنس و شاخص تودی بدنی به راحتی امکان‌پذیر است. این مدل یادگیری با استفاده از هوش مصنوعی توانسته است مرگ و میر افراد را با دقت 90.2 درصد پیش بینی نماید.

هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که گاهی اوقات هوش ماشینی نامیده می‌شود، به هوشمندی نشان داده شده توسط ماشین‌ها در شرایط مختلف اطلاق می‌شود که در مقابل هوش طبیعی در انسان‌ها قرار دارد. به عبارت دیگر هوش مصنوعی به سامانه‌هایی گفته می‌شود که می‌توانند واکنش‌هایی مشابه رفتارهای هوشمند انسانی از جمله درک شرایط پیچیده، شبیه‌سازی فرایندهای تفکری و شیوه‌های استدلالی انسانی و پاسخ موفق به آنها، یادگیری و توانایی کسب دانش و استدلال برای حل مسایل را داشته باشند. بیشتر نوشته‌ها و مقاله‌های مربوط به هوش مصنوعی، آن را به عنوان (دانش شناخت و طراحی عامل‌های هوشمند) تعریف کرده‌اند.

درباره ی ameri

مطلب پیشنهادی

اتحادیه اروپا: برای رسیدگی به مهاجران و بهبود حفاظت از مرز پول بیشتر به برخی کشورها می‌دهیم

ترکیه ۵۶۰ میلیون یورو دیگر از اتحادیه اروپا برای همکاری در سیاست پناهندگان دریافت می‌کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 9 = هجده