اتحادیه اروپا: برای رسیدگی به مهاجران و بهبود حفاظت از مرز پول بیشتر به برخی کشورها می‌دهیم

بر اساس معلومات کمیسیون اتحادیه اروپا،  سه میلیارد یوروی دیگر در سال آینده به برخی کشورها چون ترکیه داده میشود. گفته می‌شود که با پولهای تازه، این کشورها باید به توافقنامه پناهندگی اتحادیه اروپا با این کشور که در سال ۲۰۱۶ به امضا رسیده است، ملزم باشند. 

براساس این توافقنامه، انقره باید در کنار همه مسایل دیگر، مهاجرانی را که به صورت غیرقانونی از طریق ترکیه به جزایر یونان می‌آیند و حق پناهندگی دریافت نمی‌کنند را دوباره بپذیرد. در عوض کشورهای عضو اتحادیه اروپا، افرادی که نیاز به توجه سازمانهای مردمی دارند را می‌ پذیرد و حمایت مالی به دست خواهند آورد.

به گفته کمیسیون اتحادیه اروپا، برخی از کشورهایی که بودجه دریافت میکنند در حال حاضر میزبان گروهی از پناهجویان هستند. از این جمله حدود ۳،۶ میلیون سوریایی ثبت نام شده و حدود ۳۷۰ هزار نفر پناهجوی راجستر شده، از کشورهای دیگر می‌باشند.

با بودجه کنونی باید تضمین شود که «صدها هزار کودک مهاجر بتوانند به مدرسه بروند و کیفیت بالایی آموزشی به دست بیاورند. کمیسار مسئول اتحادیه اروپا، اظهار داشته است که مقامات کشورهای عضو، بودجه ای را برای مقابله با چالشهای مربوط به مهاجرت و برای بهبود مدیریت مرزی، به ویژه با توجه به تحولات کنونی در اختیار خواهد داشت.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + پنج =