دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی به پیامدهای اسلام ستیزی در جهان هشدار داد

داود عامری دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی توهین به ادیان و شخصیت‌های مقدس از جمله پیامبر اسلام(ص) را محکوم کرد و درباره پیامد‌های اسلام‌ستیزی درجهان هشدار داد.
دبیر کل مجمع جهانی صلح اسلامی گفت:پیامبر اعظم (ص) پیامبر صلح و دوستی، رسول عدالت و پیام آور سعادت و کرامت برای بشریت است، شخصیت این پیامبر الهی متعلق به همه جهانیان است. و بر هر مسلمان و دوستدار حقیقتی باید در راستای سیره پیامبر اسلام (ص) تلاش کند.
عامری ادامه داد :اهانت به پیامبر اسلام (ص) دارای تبعات نامطلوبی در جهان خواهد بود و آزادی بیان و عقیده به معنای توهین به عقاید دیگران نیست .
وی درخواست کرد تا سازمانهای بین‏المللی از جمله سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد و سازمان کنفرانس اسلامی ضمن صدور قطعنامه محکومیت توهین به شخصیت پیامبر اسلام، تدابیر مقتضی را برای پیشگیری موثر از تکرار این قبیل اقدامات و مجازات بین‏المللی موارد ارتکاب آن به ویژه اتخاذ نمایند.
دبیر کل مجمع در پایان از همه نخبگان،سازمان های مردم نهاد و دستگاهای فرهنگی درخواست کرد تا اعلام ممانعت با این توطئه فرهنگی که صلح و امنیت جهانی را به مخاطره می اندازد، در مسیر صلح عدالت جهانی قدم بردارند و از مخاطرات و پیامدهای جهانی آن پیشگیری نمایند.

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


− دو = 5