راهکارهای مقابله با اهانت به اسلام و مقدسات اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین محمد سالار ریس کمیته بین الملل مجمع جهانی صلح اسلامی  در مصاحبه اختصاصی بر راهکارهای مقابله با اسلام ستیزی و مقدسات اسلامی تاکید کرد.
ریس کمیته بین الملل گفت :  موضوع هتک حرمت و توهین به ساحت پیامبر اعظم و قرآن کریم در طول تاریخ از دوران طلوع اسلام و سوی دشمنان و معاندان وجود داشته و با هدف تحقیق و مسلمانان و جلوگیری از توسعه و نفوذ اسلام صورت می گرفته است پیامبر عظیم الشأن اسلام می فرماید هیچ پیامبری مانند من آزار ندیده است پیش از پیامبر نیز نسبت به پیامبران توهین و اهانت وجود داشته است.
سالار افزود : حفظ آرامش و کنترل برخوردهای خشم آلود و احساسی و تخریبی که خواسته طراحان این اقدام جنایتکارانه است تا مسلمان ها را بی فرهنگ خشونت طلب و تروریسم جلوه دهند و پروژه اسلام‌هراسی خویش را جامه عمل بپوشانند.
وی ادامه داد :با توجه به اهانت به حضرت رسول اکرم (ص) ضرورت برگزاری گفتمان ادیان و گفت‌وگو با مسیحیان و پیروان سایر ادیان در محکوم کردن این گونه اقدامات نسبت به پیامبران آسمانی و درخواست جدی از آنان برای محکوم کردن اهانت به ادیان و مقدسات دینیبسیار مهم می باشد .
ایشان در پایان گفت : بدون شک این گونه اعمال ناپسند و توهین آمیز باعث رویکرد جهان به تعالیم حیاتبخش  اسلام و سیره پیامبر اعظم گردیده و این روز ها که ولادت با سعادت پیامبر مهربانی و عدالت خواهی و صلح طلبی و مناسبت های هفته وحدت را در پیش داریم موجب وحدت و همبستگی امت محمد خواهد شد و شناخت و آگاهی جوامع اسلامی را بالا برده و توطئه‌های دشمنان خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


سه × 5 =