محمد اسحاقی : آپارتاید علمی مانع جدی برای پیشرفت کشورها و ملت‌ها در حوزه علم و فناوری های نوشده است

دکتر محمد اسحاقی معاون آموزشی و پژوهشی موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی در کنفرانس علمی صلح، عدالت، امنیت و سلامت جهانی بر علم و شناخت جهان و به کارگیری در جهت رفاه و آسایش جوامع انسانی تاکید کرد.
وی ادامه داد :آنچه که بشر در یکی دو قرن اخیر به دست آورده است را بدهکار تمام تلاش‌های دانشمندان در زمان‌های گذشته تاکنون انجام دادند .آپارتاید علمی مانع جدی برای پیشرفت کشورها و ملت‌ها در حوزه علم و فناوری های نو شده و  موجب بی‌عدالتی یعنی آرامش جنگ و ناامنی میشود .
وی افزود: آپارتاید علمی موجب جلوگیری از دسترسی به علم و پیشرفت‌های می‌شود به همان میزان از ابعاد سلامت کاسته می‌شود و به همان میزان صلح ، عدالت و امنیت و سلامت جوامع و در سطح کلی در سطح جهان موجب خدشه و ناامنی قرار می‌گیرد .
اسحاقی ادامه داد :کشورهایی که دست به جنایت علمی می‌زنند و بشریت را در حقیقت در محاسبه علمی قرار می‌دهند نه تنها بر علیه میراث بشری اقدام می کنند بلکه بر اساس ضدیت با کرامت و شرافت انسانی می کنند.همه ملت‌ها باید از مواهب علم و فناوری و نوآوری استفاده بکنند .
وی در ادامه افزود: ایجاد تحریم‌های علمی نسبت به دستاوردهای علمی ، جلوگیری از مشارکت کشورها در تولید علم جهانی و مشارکت در پروژه های جهانی نشان از آپارتاید علمی توسط غرب می باشد.
وی در پایان گفت امیدواریم  تلاش‌های دست‌اندرکاران این کنفرانس جهانی و نظر آن که در این عرصه اندیشه ورزی می کنند که منجر به یک حرکت جمعی در بیداری جمعی و بیداری وجدان انسانهای آزاد بشوند و مرزهای دانش رو به منزله زمینه برای پیشرفت و تعالی در جوامع انسانی باز کنند.

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


چهار − = 2