نقدی بر صلح و عدالت رسا نه ای در جهان معاصر

دکترعلی خندق آبادی ازاعضای شورای راهبری مجمع جهانی صلح اسلامی در کنفرانس ائتلاف جهانی برای صلح و عدالت بر ابزارهای رسانه ای که در دست قدرتمندان باعث بی عدالتی در جهان شده تاکید کرد.
خندق آبادی گفت:مستکبرین ابزارهای نوینی را برای ادامه ظلم خود و بی عدالتی خود به کار گرفتند.یکی از این ابزارها کنترل اتحاد و ادراکات انسانی است. امروزه رسانه ها به جای شما تصمیم می گیرند، ارزیابی و قضاوت می کنند و حتی فکر می کنند.
ایشان افزود:مباحث مربوط به فرهنگ سازی، جهانی سازی در قالب همین بحث است.  چنین رسانه ای که الان با آن روبرو هستیم، این بهشت رویاهای نظام سلطه است برای کنترل جوامع و بشریت. اینها ابزارهای نوینی هستند که به کار گرفته شده اند. متاسفانه باید بگوییم که رسانه رسالت ذاتی خود را که آگاهی رسانی است به فراموشی سپرده است و به عنوان قوی ترین ابزار در اختیار مستکبرین نظام سلطه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: واکنش به این همه ظلم و سرنوشت بشر و وظیفه عمومی و اختصاصی انسانها و نخبگان برای هدایت مردم و رهایی از زنجیر اسارت نیازمند بحث دیگری است. اما می توان به این سوال پاسخ داد که چرا دشمنان بشریت اینگونه سخاوتمندانه در عرصه رسانه و در عرصه سایبری، شبکه های مختلف تلویزیون تعاملی، گسترش جامعه مجازی، پیشرفت در زندگی سایبری و امکانات دیگری را برای مردم فراهم می کند.
وی در پایان افزود: بخشی از دلایلی که می توان از این ناحیه بدست آورد، این است که قدرت آگاهی، وجدان انسانها، احساس مسئولیت در قبال جنایاتی که در دنیا و در عرصه های مختلف می شود، باید بتوان این آگاهی ها را کنترل کرد. انسانها را در حالت تقطیر روزافزون، در چنبره زندگی ماشینی، مصرف گرایی مفرط و غیرقابل کنترل، لذت گرایی ناشی از اندیشه های منفعت گرایانه و اصالت و نفع و هر آنچه که باعث می شود ما نسبت به حقوق انسانی خود بی تفاوت باشیم، از ما گرفته شود.

مطلب پیشنهادی

صلح طلبی در سخنان امام علی علیه السلام

متن زیر یادداشتی است که مصطفی دلشاد ، استاد دانشگاه در مورد اصالت صلح در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 − یک =