چه کنیم تا خانواده گرم تری داشته باشیم ؟

♦به گزارش سلام نیوز خانواده یکی از نهادهای مهم اجتماعی است که حفظ کارکردهای آن می تواند در راستای بهبود حال افراد و جامعه بسیار موثر باشد. با رعایت چند نکته مهم می توانیم از خانواده جای بهتری برای یکدیگر بسازیم :

1-زمانی که با اعضای خانواده ارتباط برقرار می کنید ، بسیار مهم است که اجازه دهید احساساتشان را بروز دهند و از آن مهم تر این که دوست داشتن و مهربانیتان را به آنها عرضه کنید.حتی اگر اشتباهاتی داشته باشند و تمام و کمال نباشند.

2- با یکدیگر بخندید. گاهی اوقات، وقتتان را صرف تماشای فیلم خنده دار با یکدیگر کنید.داخل خانواده با یکدیگر بازی های مختلف انجام دهید تا شادابی خانواده را افزایش دهید.

3-یکدیگر را ملاقات کنید. اگر جدا زندگی می کنید هفته ای یکبار یا حداقل هر دو هفته یکبار،خانواده تان را ببینید. آنها را به یک ناهار یا عصرانه دعوت کنید و سعی کنید که روابط خود را حفظ نمایید.

4- دوست داشتن غیر مشروط را تمرین کنید. در خانواده محبت و دوست داشتن را منوط به انجام خواست و انتظارات خود نکنید. در خانواده افراد نیاز دارند آنگونه هستند دوست داشته شوند. هیچ کسی بی عیب نیست و ممکن است برخی از اعضای خانواده ،ایده هایی قدیمی یا ایده های جدید نسبت به شما داشته باشند و یکدیگر را قبول نداشته باشید. اما می توانید بدو.ن اجبار به تغییر از آنها صحبت کنید و اجازه دهید افراد خود این تغییر را به مرور بپذیرند و اگر نپذیرفتند نباید نشان دهید که دیگر او را دوست ندارید. 

5-به یکدیگر هدیه دهید. هدیه از آن دست اقداماتی است که به نوعی بیان محبت به شمار می رود در تقویت محبت آثار بسیاری دارد. توجه داشته باشید چیزهایی به هم هدیه دهید که مورد نیاز یا علاقه فرد روبروست تا این پیام را دریافت کند که شما او را می شناسید . این احساس علاقه را دوبرابر می کند. 

6-تلاش کنید مرهم هم باشید. خانواده مامنی است که فرد از رنج های بیرونی به آن پناه می برد اگر خانواده این کارکرد خود را از دست دهد ممکن است این التیام خواهی در بیرون از خانه جست و جو شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


هشت + = 9