تلاشهای بین المللی برای برقراری صلح در سودان با گفتگوی سیاسی

اتحادیه عرب امروز، شنبه از تلاش سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات بین طرف‌های سیاسی سودان استقبال کرد. وزارت خارجه مصر نیز حمایت قاهره را از تحرک کنونی سازمان ملل در جهت برقراری صلح در سودان اعلام کرد.

گزارش: علی محمد نسب

به گزارش سلام نیوز یک منبع اتحادیه عرب آمده است: از تلاش سازمان ملل از طریق هیئت آن در خارطوم برای تلاش با طرف‌های سودانی جهت تسهیل روند سیاسی با هدف آغاز مذاکرات سودانی استقبال می‌کنیم.

این منبع توضیح داد: این حمایت براساس توجه اتحادیه عرب بر حفظ دستاوردهای ملت سودان در دو سال گذشته است.

اتحادیه عرب همچنین افزود، این حمایت از اهمیت حل و فصل مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی سودان نشات می‌گیرد.

این منبع آمادگی و عزم اتحادیه عرب برای همکاری کامل با سازمان ملل جهت کمک به دستیابی به توافقات به منظور تحقق خواسته‌های ملت سودان و ایجاد توسعه و صلح و دموکراسی در مسیر خواست و منافع مردم را اعلام کرد.

پیشتر رئیس هیئت سازمان ملل در سودان گفته بود، روند سیاسی بین طرف‌های سودانی را برای توافق بر سر خروج از بحران سیاسی کنونی آغاز شده است.

همچنین در بیانیه وزارت خارجه مصر آمده است: مصر از نزدیک تحولات اخیر سودان را دنبال می‌کند و در این راستا از تحرک سازمان ملل در این کشور حمایت می‌کند.

در این بیانیه اشاره شده است: اقدام سازمان ملل در راستای به جریان انداختن مذاکرات بین سودانی‌ است؛ مساله‌ای که منجر به حل بحران کنونی و مانع از کشیده شدن کشور به سمت آشوب شود.

در این بیانیه آمده است: از همه گروه‌های سودان می‌خواهیم زمان میانجی‌گری برای ایجاد صلح را مغتنم بشمارند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = چهارده