گوگل در راستای حقوق کاربران،از همکاری با”کوکی های مزاحم”انصراف می دهد

♦به گزارش سلام نیوز به نقل از رویترز ، گوگل جدیدا اعلام کرده است تعهد جدیدی را جهت ارتقای ایمنی و حقوق کاربران خود، قبول می کند و از کوکی های مزاحم فاصله می گیرد ؛ که این تصمیم می تواند در ابتدا هزینه زیادی برای گوگل داشته باشد.

سیستم محتوای گوگل اعلام کرد که پس از حذف تدریجی فناوری فعلی از مرورگر Chrome خود در سال آینده ، به احتمال زیاد از ابزارهای جایگزین برای ردیابی ترافیک مرور وب استفاده می کند.

این مرحله از تعهد گوگل به مشتریان خود ، نحوه عملکرد تبلیغات اینترنتی را دوباره شکل می دهد و ممکن است شرکت به منظور محافظت از حریم خصوصی خودوکاربران گوگل ضررهای قابل توجهی متحمل شود.

شاید شما هم کوکی های تبلیغاتی که با ورود به گوگل روی صفحه گوش تان ظاهر می شود را تجربه کرده باشید .

در اوایل سال گذشته ، گوگل برای اولین بار اعلام کرد کوکی های شخص ثالث را که طی دهه های گذشته به تبلیغات آنلاین کمک کرده اند ، حذف خواهد کرد و این اقدام در واکنش به افزایش استانداردهای حفظ حریم خصوصی داده ها صورت گرفت.

سالهاست که فعالان حفظ حریم شخصی در جهان، شرکت های فناوری از جمله Google را به دلیل استفاده از “کوکی های مزاحمت ایجاد کن” برای جمع آوری گزارش های مرور وب در وب، آنهم در سایت هایی که متعلق به آنها نیست ، مورد انتقاد قرار می دهند ؛ و به به آنها این امکان را می دهد پروفایل مورد علاقه کاربران را برای ارائه تبلیغات شخصی مورد استفاده قرار داده و حتی هک کنند.

ریژو کارین، متخصص فناوری اطلاعات می گوید که “کوکی ها” فایلی است که تعامل بین کاربر و یک سایت خاص را تسهیل می کند ، بنابراین کاربران مجبور نیستند اطلاعات خود را در هر بار بازدید ارائه دهند ولی دردسرها و تجاوز به حریم شخصی را هم می توانند ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد که گوگل برای اندازه گیری کاربر و داده های وی ، برای دانستن علاقه مندی و اطلاعات جامع درباره کاربران در روند جستجوهایشان ، به کوکی ها بسیار اعتماد می کند.

صلاح اربیا اضافه کرد که کوکی ها در برخی موارد حریم خصوصی را نقض می کنند. چندین اتهام به Google برای استفاده از اطلاعات کاربر جهت بهبود پیوند به موتورهای جستجو وارد شده است ؛ که  گوگل این داده ها را در معرض سوء استفاده قرار می دهد.

گوگل همچنین با چندین مسئله و انتقاد و رقیب جدی روبرو شد ، به خصوص اینکه موتورهای جستجو های دیگری وجود دارند که از کوکی استفاده نمی کنند ، مانند “DuckDuckGo” ؛ و این گوگل را به سمت کنار گذاشتن کوکی ها متمایل ساخته است.

وی ادامه داد: این گام از سوی Google فضای امن تری برای داده های کاربر فراهم می کند ، اما در همان زمان بر تبلیغات تأثیر منفی می گذارد  ممکن است گوگل متضرر شود ؛ زیرا کوکی ها به ترسیم نمایه برای هر کاربر کمک می کردند ، این همان چیزی بود که تبلیغات گوگل را به جلو سوق می داد .

این کارشناس فناوری اطلاعات اطمینان خاطر می دهد  این اقدام در درازمدت بر درآمد و تبلیغات تأثیر نخواهد گذاشت ، و فقط در ابتدای کار تحت تأثیر قرار خواهد گرفت که درآمد تبلیغات را لزوماً کاهش خواهد داد.

صلاح می گوید که اعتماد کاربران به موتورهای جستجو پس از توقف استفاده از “کوکی ها” افزایش می یابد ، این امر باعث می شود گوگل کاربران خود را از موتورهای جستجوی رقابتی دور نگه دارد ، که این باعث افزایش احتمال سود در آینده می شود. 

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 1 = هفت