آتش بس در فلسطین اشغالی / مقاومتی به مثابه پیروزی در جنگ یازده روزه!

♦به گزارش سلام نیوز پس از 11 روز تجاوز و کشتار رژیم صهیونیستی در نوار غزه و مقاومت مثال زدنی مردم فلسطن در راه آرمان خود  ،امروز مقامات اسرائیلی  مجبور به عقب نشینی و پذیرش آتش بس شدند.

«عبدالفتاح سیسی» رئیس جمهور مصر اگر چه تنها عاملی برای برقراری آتش بس بین دو طرف بود و تلاش می کرد منافع همه طرفین اعم از آمریکا را هم لحاظ کند اما در نهایت طرف فلسطینی به علت پای بندی به مسائل بشردوستانه و برقراری آرامش در منطقه و نیز نبود گزینه دیگر غیر از مصر و در حالی که صهیونیست ها را از قدرت جدید و مقاومت همیشگی خود متحیر کرده بودند، آتش بس را پذیرفتند . مصر نیز متعاقبا با اعزام دو هیئت امنیتی به رژیم و اراضی اشغالی سعی کرد آتش بس را با طرف اسرائیلی نیز برقرار کند.

رسانه های صهیونیستی امروز اعلام کردند کابینه نتانیاهو نیز طرح پیشنهادی مصر مبنی بر اعلام آتش بس متقابل را پذیرفته و تصویب کرده است.

حماس اعلام کرد که آتش بس به صورت متقابل و همزمان اجرا می شود و مقاومت در صورت پایبندی طرف مقابل، به آن پایبند خواهد بود.

«عزت الرشیق» عضو دفتر سیاسی جنبش حماس با تاکید بر توقف کامل تهدیدها و جنایات رژیم صهیونیستی نیز گفت: این درست است که امروز جنگ پایان می یابد  اما نتانیاهو و کل جهان بدانند که دستان ما همچنان روی ماشه است .

در همین راستا ابو عبیده، سخنگوی گردان قسام اعلام کرد که مقاومت فلسطین خود را برای این عملیات آماده کرده بود. وی تصریح کرد که مقاومت آماده حمله موشکی گسترده به سراسر اراضی اشغالی بود.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نیز که به جای مقامات رژیم اشغالگر، آتش بس را اعلام کرد گفت که این آتش بس فرصتی حقیقی برای پیشروی است. وی بار دیگر بر حمایت کامل کشورش از این رژیم و تلاش برای تقویت توانمندی های نظامی آن و توسعه سامانه گنبد آهنین تأکید کرد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


× 7 = سی پنج