آتش سوزی اسلام قلعه«خسارت میلیون دلاری»به بار آورد

♦ به گزارش سلام نیوز در بررسی‌های صورت گرفته توسط اعضای اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان و نماینده‌‌های مردم هرات آمده است که بیش از “یک هزار” مواد نفتی کاملا ازبین رفته و میلیون ها دلار خسارت ایجاد شده است.

 رئیس اتاق تجارت افغانستان بیان داشت آتش سوزی که پنج روز پیش در گمرک اسلام قلعه صورت گرفت بیش از 370 موتور مواد نفتی و گازمایع در این حادثه قربانی حریق شده است.

آقای هاشمی گفت آتش سوزی در این گمرک تأثیرات بسیار منفی را در بازارهای کشور بجا گذشته و قیمت کالاها چندین برابر افزایش پیدا کرده است.

در همین حال خان جان الکوزی، معاون اتاق‌های تجارت و صنایع افغانستان گفت: بعد از آتش سوزی گمرک اسلام قلعه قیمت مواد سوختی و دیگر کالاها در بازارهای کشور تا 25 درصد افزایش پیدا کرده است.

به بیان او در آتش سوزی گمرک هرات 80 درصد باربری سوخته است.

آقای الکوزی علاوه کرد در گمرک اسلام قلعه هیچ نوع ظرفیت وجود نداشته و حتی موتورها بعد از طی مراحل گمرکی باز هم چندین روز را بدون هیچ گونه دلیل متوقف می‌ماند.

معاون اتاق‌های تجارت و صنایع کشور از نماینده‌های مردم هرات در پارلمان خواست بالای حکومت فشار بیاورند تا حادثه گمرک را به صورت جدی بررسی کنند.

رسانه های افغانستان طی روزهای گذشته فشار زیادی به نهادها و مسئولین وقت آورده و ایران را «ناجی حادثه اسلام قلعه »دانسته و مسئولین داخلی را ناکارآمد خطاب کرده اند.

همچنین رئیس اتاق تجارت و سرمایه گذاری هرات در گفت: هم اکنون بیش از یک هزار موتورهای باربری افغانستان در داخل خاک ایران متوقف می‌‌‌باشد.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


4 + = پنج