آخین جزئیات از درگیری ها در فلسطین اشغالی در روز یازدهم

♦به گزارش سلام نیوز در یازدهمین روز از اوج گیری درگیری ها در فلسطین اشغالی ، در حالی که ارتش اسرائیل به حملات خود به نوار ادامه داد، تلاش های بین المللی نیز برای دستیابی به آتش بس در غزه قوت گرفت.

 رسانه های اسرائیلی صبح گاه در مورد  اجرای آتش بس با ابتکار مصر و حمایت آمریکایی و اروپایی ، برای اهداف بشردوستانه  صحبت کردند اما در عین حال ارتش اسرائیل امروز صبح حملات خود را مجدد به نوار غزه ادامه داد .

در نتیجه این حملات یک زن فلسطینی کشته و فرزندانش زخمی شدند.

-سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که هواپیماهای جنگی اسرائیلی چهارشنبه و پنجشنبه شب به ده ها هدف زیر زمینی حمله کردند و سایت های تولید سلاح و چندین سایت پرتاب موشک را هدف قرار دادند. 

-فلسطینی های مصدوم جدید برای معالجه وارد مصر شدند و تعداد مجروحان منتقل شده به مصر را به 12 نفر رساندند.

– وزارت امور خارجه آمریكا گفت: آنتونی بلینكن در تماس با همتای صهیونیستی خود تأیید كرد كه كشور وی منتظر كاهش درگیری ها است.

– سازمان ملل اعلام کرد که مجمع عمومی امروز ، پنجشنبه ، جلسه اضطراری برگزار می کند و درباره تحولات درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی تبادل نظر می کند.

– تیپ های القسام یک اتوبوس را برای انتقال سربازان صهیونیستی در نزدیکی پایگاه “زیکیم” با موشک هدایت شده هدف قرار دادند.

– ارتش اسرائیل گفت: از ابتدای درگیری ها بیش از 4000 موشک از غزه شلیک شده است و میزان ایمنی گنبد آهنین کاهش پیدا کرده است.

– خبرگزاری فلسطین “وفا” اعلام کرد: شهرک نشینان صهیونیستیربه روحانیون مسیحی در نزدیکی کلیسای قبر مقدس ، در قدس اشغالی حمله کردند.

– وال استریت ژورنال گزارش داد که آتش بس بین رژیم صهیونیستی و جنبش “حماس” ممکن است از روز جمعه اعمال شود.

– رسانه های لبنان نوشتند: یک گشت ارتش اسرائیل 3 بمب دودزا به سمت کشاورزان لبنانی در نزدیکی شهرکی در مرز جنوبی لبنان شلیک کرد.

– وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی “الی کوهن” شایعات در مورد آتش بس احتمالی میان اسرائیل و نوار غزه را از روز جمعه انکار کرد.

– منابع در حزب “لیكود” اسرائیلی ، به روزنامه “مااریو” گفتند: این نگرانی وجود دارد كه بنیامین نتانیاهو ، رهبر حزب و نخست وزیر ، به دلیل ملاحظات سیاسی محدودیت فعلی در اطراف نوار غزه را تشدید کند.

– دو بال نظامی “حماس” و “جهاد اسلامی” اعلام کردند که امروز پنجشنبه حملات نظامی جدیدی را به دو پایگاه و تعدادی از کیبوتسیم های اسرائیلی در پوشش نوار غزه آغاز خواهند کرد.

– وزیر امور خارجه آلمان از فرودگاه بن گوریون با حمایت مجدد از حملات رژِیم صهیونیستی گفت: اسرائیل موظف است از خود دفاع کند و فلسطینی ها همیشه می توانند روی کمک های بشردوستانه ما حساب کنند.

– دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه گفت: بیش از 107000 فلسطینی در اثر بمباران اسرائیل از خانه های خود آواره شده و بیش از 1335 واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده و حدود 13000 واحد نیز خسارت جزئی دیده اند.

– وزارت امور خارجه و مهاجران فلسطین حمله شهرک نشینان به روحانیون مسیحی در اورشلیم را “تحریک به جنگ مذهبی” دانست و محکوم کرد.

– در بمباران ظهر امروز اسرائیل به تعدادی از آپارتمان ها و خانه ها در شهر غزه ، المغازی و رفح 12 نفر زخمی شدند.

– در تحقیقات مقدماتی درباره حادثه پرتاب موشک “تیپ های قسام” به یک ناو نیروگاهی در پایگاه زاکیم مشخص شد که این موشک چند دقیقه پس از پیاده شدن حدود 30 چترباز از تیپ 101 از اتوبوس، شلیک شده است.

– “گردانهای القدس” حملات موشکی به اشكلون ، سودروت و نتیوتوت را تایید كردند

– آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان ، طی یک تماس تلفنی با محمود عباس ، رئیس جمهور فلسطین در روز پنجشنبه ، ضمن حمایت از اسرائیل، موضع آلمان را برای توقف درگیری ها و دستیابی به آرامش را بیان کرد.

-هفته آینده ، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره اوضاع در سرزمین های اشغالی فلسطین بحث و تبادل نظر خواهد کرد.

– مقامات اسرائیلی: انتظار دستیابی به آتش بس در غزه ظرف 24 ساعت ناممکن است.

– “گردانهای القسام” فیلمی از لحظه هدف قرار گرفتن اتوبوس سربازان اسرائیلی منتشر کردند.

مطلب پیشنهادی

نتایج و دستاورد وبینار سازمان ملل درباره محیط زیست و توسعه

مجمع عمومى سازمان ملل در سال 1989 تصمیم گرفت که به منظور شناساندن مفهوم توسعه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


نُه × = 36